Frances Price en haar volwassen (doch eeuwig puberale) zoon Malcolm wonen aan de chique Upper East Side van New York, omringd door elegante soirees en bedienend personeel. Frances en Malcolm zijn twee handen op één buik – ze eten samen, ze roddelen samen, ze navigeren samen de high society van New York. Hun schitterende reputatie is ten val gekomen na de dood van Malcolms roemruchte vader Franklin, wiens geest volgens Frances voortleeft in oude kater Small Frank. Geplaagd door hun bestaan in New York en het nieuws dat het geld nu echt op is vertrekken Frances en Malcolm zonder afscheid naar Parijs. Daar komen ze een reeks personages tegen, de ene nog bizarder dan de ander: een prachtige maar grillige waarzegster, een dokter die zijn wijnboer meeneemt naar afspraken, een adellijke dame in joggingbroek.
DeWitt verdiept zich net als in De gebroeders Sisters in een onvoorstelbare wereld, en maakt die wereld concreet en menselijk. Hij schrijft met humor over de band tussen moeder en zoon, jezelf opnieuw uitvinden en pretentie laten varen. Theatrale personages en snijdend, overdreven komisch dialoog maken Noorderzon een vlotte en cynische klucht om hardop van te lachen.