Mooi feelgood debuut (3.5*)

A van Steeg 23 september 2024
Maria Koskamp debuteert met De camino van Sophie Yellow bij Loft Books. In dit feelgood debuut neemt ze de lezer mee naar de mooie maar zware camino die veel zal losmaken bij Sophie. Want hoe is het om bekend te zijn en meerdere relaties achter de rug te hebben? Zal de camino dan tot inzichten kunnen leiden of heeft het leven iets anders voor haar in petto?

Sophie Yellow is al jaren een bekend gezicht in Hollywood en wat veel mensen niet weten is dat ze aan het begin van haar carrière een dochter heeft gekregen. Desondanks heeft ze haar carrière voorgezet, maar na meerdere relaties is ze het zat. Samen met haar personal assistent Zola loopt ze de camino waar ze veel mensen ontmoet, maar ook tot persoonlijke inzichten komt. Maar zal deze camino haar mindset kunnen veranderen of heeft het leven wat anders voor haar in petto?

Georgia is pas twintig en staat aan het begin van haar carrière. Ze is een opkomende musicalster en nu ze meer stabiliteit in haar leven krijgt besluit ze op zoek te gaan naar haar biologische moeder. Want als kind is ze te vondeling gelegd maar wat zou ze graag meer willen weten over haar moeder. Heeft ze dezelfde interesses als Georgia? Wanneer wilde haar moeder haar niet opvoeden? Kon ze het financieel niet of was er een andere reden?

De camino van Sophie Yellow is een goed debuut geworden van Koskamp. Het is een heerlijke feelgood met inzichten naar het leven zelf. Heel mooi hoe de auteur dit gegeven op een boeiende wijze door het verhaal weet te verweven. Koskamp heeft door haar vlotte en begrijpende schrijfstijl een uitnodigende feelgood geschreven voor een breed publiek. Hierdoor is het boek heerlijk om tussendoor te lezen en pak je het ook makkelijk op.

Koskamp kan trots zijn op haar feelgood debuut. Ze weet een boeiende verhaallijn met interessante personages te schrijven. Echt verrassend is het verhaal niet, maar dat hoeft ook niet specifiek bij een feelgood. Het begin is er en ik hoop dat de auteur nog veel verhalen in petto heeft voor de lezer. Ik geef De camino van Sophie Yellow graag 3.5 sterren.

Meer recensies van A van Steeg