Raven en haar geweldige familie

A van Steeg 27 mei 2024
De niet zo gewone Raven van Marjo de Vroed is een jeugdboek voor kinderen vanaf een jaar of 10. Raven is een 12-jarig meisje die een bijzondere familie heeft en ze is ook nog eens bijna jarig, maar waarom zal haar 13de verjaardag zo bijzonder worden?

Raven woont samen met haar ouders en zusje Lux en lijken op het eerste oog een gewone familie, maar het grote geheim is dat ze allemaal kunnen veranderen in fabeldieren. Haar beste vriend Joris heeft het familiegeheim nog steeds niet ontdekt en ze wil dit graag zou houden. Maar als Joris met de familie mee op vakantie mag en vader een grote bus regelt voor de hele familie, wordt het geheim wel heel lastig verborgen te houden. Want Raven heeft een fabeldierenfamilie en ze zijn allemaal een ander dier. Maar hoe kunnen ze Joris doen geloven dat ze een gewone familie zijn? En hoe houdt Raven haar geheim stil naar Joris?

De niet zo gewone raven is een niet al te lang verhaal die heel vlot en grappig wegleest. Ondanks dat het een bijzondere familie is, is het nergens erg spannend. Dit maakt dat het boek voor de wat oudere kinderen zelfs als grappig bestempeld kan worden. Want er gebeuren natuurlijk hilarische dingen en ze doen zo hun best om Joris iets anders te doen geloven, maar hoe houdt je dit vol?

De Vroed heeft een leuk kinderboek geschreven met De niet zo gewone Raven. Het verhaal is grappig om te lezen en als kind zal je willen weten hoe het met Raven zal vergaan. Want als ze 13 wordt, zal ze ook een fabeldier gaan worden, maar wil ze dit wel? En wat zal ze gaan worden?

Wie op zoek is naar een leuk cadeau voor een beginnende tiener zal met De niet zo gewone Raven waarschijnlijk een leuk boek aan het kind geven. Het verhaal zal door veel kinderen met plezier gelezen worden, vermoed ik zo. Ik las het boek in ieder geval wel met plezier en vind het 4 sterren waard. Een leuke aanrader dus.

Meer recensies van A van Steeg