Het geheim van Amsterdam

A van Steeg 08 augustus 2024
Nan Adams is een auteur die al veel novelles heeft geschreven. Ik las eerder al Vera op de Veluwe-serie van haar en nu mocht ik het vierde deel lezen in De alfa-vrouwen-serie getiteld Het geheim van Amsterdam. Eerder las ik al Immerville in deze serie. Omdat de boeken ook los te lezen zijn begon ik vol enthousiasme aan dit vierde deel. Was ik overtuigd van dit verhaal?

Emma heeft veel op haar bordje gehad en is toe aan een nieuwe uitdaging. Wanneer ze de advertentie ziet voor een gezelschapsdame voor de Zwitserse Hortense Deveraux reageert ze op de advertentie. Al snel reist ze die kant af met haar hond Amsterdam. Ze geniet van de cultuur en de natuur en ondertussen leert ze Hortense steeds beter kennen. Kloppen haar verhalen over haar verleden in de familie? Want als dit zo is dan is ze een heel belangrijk persoon. Maar waarom is het leven van haar familie zo gelopen?

Het geheim van Amsterdam is een novelle geworden die inderdaad goed los te lezen is van de serie. Je herkent de namen wel maar de gebeurtenissen zou je ook los kunnen zien van het geheel. Het heden en verleden weet Adams goed te verweven in elkaar maar ik miste wel een bepaalde binding met het verhaal. Ik vond de schrijfstijl goed en uitnodigend, maar miste iets binnen het geheel waar ik mijn vinger maar niet achter kreeg. Desondanks heb ik heb de novelle in een dag uitgelezen maar vond het niet meer dan een leuk tussendoortje. 3 sterren voor Het geheim van Amsterdam.

Meer recensies van A van Steeg