Alweer het tiende deel in de Gina Harte reeks (3.5*)

A van Steeg 01 oktober 2024
Carla Kovach brengt met Jouw laatste wens alweer haar tiende vertaalde boek naar Nederland. Inmiddels zijn er al 15 delen door haar geschreven, maar het is hier nog wachten op de andere delen. Dit keer neemt ze de lezer mee in een verhaal met alleen maar verliezers, maar waarom zijn er ook kinderen de dupe in Jouw laatste wens?

Kerstin is nog aan het bijkomen van het bericht van haar man als ze een onbeduidend geluid om haar huis hoort. Iemand probeert hun huis in brand te steken en dat blijkt niet alleen bij hun het geval te zijn. Hoe verder de tijd vordert, hoe ernstiger de zaak lijkt te zijn. Het doel van de dader is om een vriendengroep uit te schakelen en laat bij elke brand een kaarsje achter in een glazen pot. Als er dan ook nog kinderen worden meegenomen lijkt de zaak nog meer verliezers te kennen, maar waarom wil de dader wraak nemen op deze vrienden? En waarom juist nu?

Jouw laatste wens is zoals gezegd alweer het tiende deel dat in Nederland is vertaald. Dit keer houdt Kovach de zaak beperkt, maar met wel een grote impact. Dat ze de zaak persoonlijker wil maken richting Gina is een mooi gegeven, maar ik vond het niet heel sterk uit de verf komen. Dat Gina ook geen fijne jeugd heeft gehad dat weet de volger van deze serie inmiddels, maar ik had gehoopt op een andere uitwerking van dit gegeven. Desondanks heeft Kovach met haar zo bekende schrijfstijl en goede opbouw de lezer wel steeds bij het verhaal. Ik wilde blijven doorlezen om het eind te weten te komen.

Gina Harte is bij veel lezers niet meer weg te denken en zijn er vele die reikhalzend uitkijken naar het volgende deel. Gelukkig hoeven we niet al te lang te wachten op het 11de deel. Helaas was Jouw laatste wens voor mij niet de beste in deze reeks, maar de boog kan ook niet altijd strak gespannen staan. Toch kijk ik uit naar het volgende deel want het is en blijft gewoon een lekkere serie om te lezen. 3.5 sterren voor Jouw laatste wens.

Meer recensies van A van Steeg