Wederom een sterke Helen Grace van M.J.Arlidge

A van Steeg 09 juli 2024
Leef je nog? is het 12e deel in de Helen Grace serie van M.J. Arlidge. In deze serie wordt politieagente Helen Grace gevolgd in haar politiecarrière. Vanaf het begin van deze serie ben ik al groot fan van zijn schrijfstijl en kijk ik elke keer weer uit naar het nieuwe boek over Helen Grace. Zal hij dit keer wederom gezorgd hebben voor fijne en spannende leesuurtjes?

Wanneer de stad wordt geteisterd door verschillende drugsbendes, is er een hopeloze moeder die zich enorm druk maakt om haar dochter. Ze wordt niet serieus genomen door de baliemedewerker, maar Helen Grace heeft een onderbuikgevoel dat er wat aan de hand is met de dochter. Ondanks de bevelen zet Helen Grace een zaak op en zet alles op alles om de dochter terug naar haar moeder te brengen. De zaak wordt er niet makkelijker op als Helen Grace terecht komt in een web vol corruptie, mensen die haar tegenwerken en een directeur die niet achter haar staat. Helen Grace blijkt het bij het juist eind te hebben, want er zijn meer vermiste meiden die aan dezelfde eigenschappen voldoen. Gaat het Helen Grace en haar team lukken om de dochter en de andere meiden weer veilig terug naar haar moeder te brengen ondanks alle tegenwerking?

Het boek is als vanouds goed geschreven. M.J. Arlidge blijft mij elke keer verrassen met een nieuw verhaal. Je denkt tijdens het lezen 100% zeker te weten wie de dader is, maar op het einde blijk je het bij het verkeerde eind te hebben. Het is een einde die ik niet had verwacht en mij echt verraste. De schrijfstijl zorgt ervoor dat je ook volledig in het verhaal opgaat en het boek niet snel wilt wegleggen. Het boek sluit mooi aan op de voorgaande verhalen en je denkt Helen Grace ook echt te kennen. Als groot fan van M.J. Arlidge ben ik zeker niet teleurgesteld.

Leef je nog? krijgt van mij 4.5 sterren. M.J. Arlidge heeft me weer verrast met opnieuw een geweldig verhaal. Kom maar op met het volgende deel. Want ik wil enorm graag weten hoe het Helen zal vergaan in haar volgende zaak.

Meer recensies van A van Steeg