een verhaal over stalking en naastenliefde

A van Steeg 08 augustus 2024
Mijn leven na jou kent een simpele cover, maar na het lezen van deze roman vond ik de cover goed gekozen. Simone Foekens neemt de lezers mee in een liefdevol verhaal over vertrouwen en het geluk weer hervinden. Zal dit verhaal op mij indruk maken?

Kimberly is nog een jonge vrouw als ze voor haar ex op de vlucht gaat. Ze laat echt letterlijk alles achter en hoopt geen enkele spoor achter te laten voor hem. Omdat haar ex ook nog eens een bekende Nederlander is, maakt het geheel voor haar lastig. Wanneer ze terechtkomt in het dorpje Twentfort wordt ze al snel liefdevol opgevangen. Ze leeft daar onder een andere naam omdat ze een nieuw leven wil opbouwen. Als ze interesse ontwikkeld voor Jack, de alleenstaande vader en wijkagent, blijkt dit wederzijds. Zijn dochter is een schat van een meisje, maar de liefde kan niet omdat ze bang is sporen achter te laten voor Jack. Maar zal hij haar nog vinden onder haar andere naam of is het nieuwe leven van Kimberly dan echt begonnen?

Mijn leven na jou laat zien hoe erg stalking en afzondering kan zijn voor het slachtoffer. Stapsgewijs geeft Foekens steeds meer informatie weg aan de lezer en je leeft zo mee met Kimberly. De gebeurtenissen in Twentfort zijn echt heel dorps en kennen wel iets te veel toevalligheden, maar dat neemt niet weg dat het thema stalking goed uit de verf komt.

Ik las Mijn leven na jou met veel plezier en ik vond het verhaal vermakelijker dan ik van te voren had gedacht. Door de makkelijke en vlotte schrijfstijl vloog ik door het verhaal heen en voelde ik de emotie die Foekens goed in het verhaal heeft verweven. Dit maakt dat ik het boek met een tevreden gevoel dichtsloeg. Ik kan Mijn leven na jou zeker aanbevelen aan lezers die een goed uitgewerkte roman zoeken. Ik geef het met veel plezier 4 sterren.

Meer recensies van A van Steeg