Een warme nachtdienst

A van Steeg 25 september 2024
Nachtdienst is een nieuwe verhalenbundel die is uitgebracht bij MH Books. Wederom weten de vijf auteurs de lezer mee te nemen in hun spicey korte verhaal waar dit keer de nachtdienst centraal staat. Maar hoe kun je een warme nachtdienst ervaren als je aan het werk bent?

In Nachtdienst heeft Joseph Roelands de eer om de bundel te mogen openen en te mogen afsluiten. Hij is de enige auteur met twee korte spicey verhalen, maar zijn verhalen staan altijd garant voor warme oortjes. Roelands bijt de spits af met Spooknacht. Daarna volgen de warme verhalen van Jaimy Smeets, Lyona Rose, Miss Thorn en Corina Dekker.

Spooknacht

Vera werkt op de kraamafdeling tijdens de graveyardshift, de nacht voor Allerheiligen. Ze heeft zin in haar dienst, zeker omdat ze weet dat een van haar favoriete collega’s Fred werkt. Ook al heeft Vera een vriendin, ze valt toch ook op mannen. Als ze de hoogzwangere Erna mag begeleiden tijdens haar bevalling, wordt het een bijzondere bevalling. Zeker als ze ook met een Phantom een warm moment mag beleven. Wat is Fred toch een fijne collega, zeker als hij zo verkleed is. Maar klopt haar aanname wel als ze Fred na haar dienst spreekt en nog een afterparty tegemoet kan zien?

Roelands weet in een kort verhaal genoeg aan bod te laten komen om een fijn en compleet verhaal te lezen. Hierdoor lees ik zijn steamy verhalen graag. Hij weet de personages een gezicht te geven en ook een goede verhaallijn te schrijven. Wederom knap gedaan met Spooknacht.

Oppassen
Smeets heeft inmiddels al meerdere (korte) verhalen geschreven en dit keer mag ze haar verhaal delen in de Nachtdienstbundel. Zij neemt de lezer mee naar de gastouderopvang Mickey die thuis wordt bestierd door Zoey. Boan is een van de kindjes die altijd te laat wordt opgehaald en wanneer zijn alleenstaande vader vraagt of ze een nachtje kan oppassen kan ze geen nee zeggen. Maar wat is dat toch met Vince. Hij is knap maar ook irritant zoals hij met Boan omgaat richting haar toe. Als ze elkaar bij het uitgaan treffen blijkt er toch meer aan de hand te zijn dan een zakelijke relatie. Zit er voor de twee toch nog meer liefde in het vat?

Een mooi en liefdevol heeft Smeets geschreven, maar ik vond het verhaal niet genoeg af om tot een hogere beoordeling te komen. Stiekem hoop ik dat dit verhaal het begin is voor een vervolg op Zoey en Vince. Want er is nog zoveel meer te schrijven en te beleven met deze twee en natuurlijk Boan ook niet te vergeten. Voor nu een gemiddelde beoordeling omdat het verhaal niet af voelt.

⭐⭐⭐
Waardering: 3 uit 5.
Maar ik wil jou
Lyona Rose begint haar verhaal zestien jaar eerder waar Lysanne en Dennis een passievolle relatie kennen en inmiddels al jaren zijn getrouwd. Maar hoe passievol hun relatie was, zo laag is de passie nu. Maar hoe kunnen de twee weer wat spirit in hun (seks)leven krijgen? Het idee van een trio krijgt steeds meer interesse, maar is dat hetgeen wat hun relatie weer tot een hoger level zal brengen?

Rose is een auteur waar ik pas haar debuut van mocht lezen. Hier liet ze haar prettige schrijfstijl al zien en dit weet ze nu met een warm verhaal nogmaals te tonen aan de lezer. Ze geeft de personages ene gezicht en laat het werkelijke leven zien van hoe het kan gaan in een langdurige relatie. Een mooi en liefdevol verhaal waar de warmte zeker vanaf straalt. Ik ga Rose zeker in de gaten houden.

Een zakelijke date
Miss Thorn is een nog onbekende auteur voor mij wat maakt dat ik benieuwd was naar haar verhaal. Ze kiest voor een hele andere kant namelijk de wereld van de escort. Als Milouhaar leven maar met moeite rond kan krijgen na haar scheiding, begrijpt ze maar niet hoe Louise het zo goed kan rooien na haar scheiding. Maar wat blijkt; ze heeft een eigen bedrijf waar ze vrouwen, waaronder zichzelf, met mannen in contact brengt voor een gezellige avond. Komt er meer van, dan kan dit, maar het gaat niet alleen om de seks. Het verdient goed en als Louise haar uitnodigt, pakt ze de kans met twijfelende handen aan. Is dit de oplossing voor haar financiële leven, maar zal het ook haar eigenwaarde opkrikken?

Een zakelijke date is een mooi kort verhaal geworden die zeker voorspelbaar is, maar wel een liefdevol beeld geeft van de wereld van escort. Het biedt zoveel meer dan dat. Het verhaal is daarnaast warm en ik las het dan ook met plezier. Een goed begin voor deze auteur.

Mijn held, mijn lover
Thijs werkt al een tijd als beveiliger voor een club. Als hij daar de veel jongere Bo ontmoet lijken de sprankeling tussen de twee alle kanten op te gaan. Als ze wordt lastiggevallen en niet echt op haar vriendinnen kan bouwen, helpt Thijs haar en brengt haar na zijn dienst naar huis. Maar als blijkt dat ze geen sleutel heeft zit er maar een optie op; ze gaat bij hem op de bank. Maar zal dit slapen worden of juist een passievol begin van een date?

Dekker is een auteur die ook al meerdere korte verhalen heeft geschreven voor deze auteur. Ook haar verhalen zijn een lust om te lezen. Toch vind ik mijn held, mijn lover niet haar beste verhaal. Ze heeft betere verhalen geschreven als het aankomt op liefdevol. Dit keer voelde het verhaal, voor haar doen, voor mij wat afstandelijker aan. Maar desondanks kan ze trots zijn dat ze weet een plekje heeft weten te bemachtigen in deze bundel.

Waardering: 3.5 uit 5.
Roomservice

Het laatste verhaal die we kunnen lezen in deze steamy verhalenbundel is dus van Roelands en hoe. Hij sluit de bundel Nachtdienst af met een steamy verhaal waar de lezer zeker warme oortje bij zal krijgen. Dit keer neemt hij de lezer mee naar het hotel waar het er wel heel warm aan toe kan gaan. Als het personeel dan ook nog een persoonlijke uitnodiging krijgt, is de warmte tot hoge hoogte gestegen. Zal deze Nachtdienst tot hogere sferen leiden?

Roomservice is het warmste verhaal in deze bundel, maar het straalt wel de juiste sfeer uit. Roelands weet heel gemakkelijk de lezer door zijn verhaal heen te leiden waardoor je ook zo zijn verhaal gelezen hebt. Voor mij is Roelands een waardevolle auteur voor deze uitgeverij. Hij weet elke keer weer een verhaal te bedenken die past bij het thema van de verhalenbundel. Echt heel knap gedaan

Waardering: 4 uit 5.
Nachtdienst is een warme verhalenbundel geworden die zeker mensen die in de nacht werken een andere kijk kunnen geven op hun werk. De auteurs hebben elk op eigen wijze het thema een eigen draai gegeven en dat maakt dat deze bundel heel divers is geworden. Leuk dat aan deze bundel ook wat onbekendere auteurs hebben meegewerkt. Dat maakt dat ook zij een gezicht krijgen en hun steamy creaties kwijt kunnen. MH Books krijgt zo een mooi vol bestand met diverse auteurs!

De schrijfstijl is bij elke auteur vlot en makkelijk waardoor je de novelles zo hebt gelezen. Daarnaast kun je kiezen of je de verhalen op volgorde leest of per verhaal kiest welke je eerst wil lezen. Ondanks dat de steamy verhalen weinig bladzijden kennen, heb je wel het idee een compleet verhaal te lezen over het geheel gezien.

Nachtdienst is zeker een aanrader voor lezers die graag het steamy genre lezen. De verhalen zijn in de brede lijn liefdevol, warm. Nachtdienst is wederom een fijne bundel geworden welke lekker wegleest en toch compleet is. Ik kom op een gemiddelde van 4 sterren.

Meer recensies van A van Steeg