prachtig begin van deze tweeluik

A van Steeg 15 mei 2020
Laura Kneidl heeft met Raak me. Niet. haar eerste boek in een tweeluik geschreven. Haar volgende new adult in deze serie Verlies me. Niet. verschijnt eind mei. Waar ligt de kracht van deze korte serie?

Zodra je het boek openslaat, voel je dat dit lekker vlot weg zal lezen. Het is een verhaal dat de lezer bij de inhoud betrekt en voor ik het wist, was ik al halverwege het boek.

In Raak me. Niet. maken we kennis met de achttienjarige Sage. Ze woont in een oud busje en heeft alleen de hoognodige spullen. Verder heeft ze niks. Geen vrienden, geld of een echt huis. Op haar verjaardag komt ze aan bij de universiteit van Nevada. Ze maakt kennis met een aantal studenten, waaronder Luca en April, die samen een kamer delen als broer en zus.

April en Sage worden vriendinnen en al snel biedt April aan om bij haar en Luca te komen wonen. Sage gaat in op het aanbod en maakt kennis met de vrienden van beiden. Ondertussen heeft ze een bijbaantje in een bibliotheek waar Luca ook werkt en gaat ze mee naar feestjes. Ondertussen trekken Luca en Sage steeds meer naar elkaar toe. Maar durft Sage hem wel toe te laten in haar leven. In de liefde heeft ze geen goede ervaring. Stap voor stap komt de lezer erachter wat er aan de hand is.

Waarom is Sage zo ver van haar thuis gaan studeren? Kan en wil ze Luca toelaten in haar leven? Kan ze haar verleden loslaten? Gelukkig spreekt ze af en toe nog haar vriendin Megan die ze kent van thuis en die veel over Sage en haar verleden kent. Zal het Sage lukken om haar geluk te vinden?

Raak me. Niet. is een boek dat enorm veel vaart kent en de lezer op een prettige wijze kennis laat maken met de personages. Naast de problemen die Sage kent, heeft Luca ook zo zijn verleden. In dit eerste deel licht Laura Kneidl al een tipje van de sluier op. Ik verwacht in het tweede deel een prachtige afsluiting van dit tweeluik. Raak me. Niet. sluit af met een enorme cliffhanger die mij weet te raken. Welke keuze zal Sage maken met het heden en verleden?

Laura Kneidl heeft wat mij betreft een geweldig mooie en pakkende new adult roman geschreven. Er komen veel emoties langs die ervoor zorgen dat het verhaal onder de huid gaat zitten. Gelukkig komt deel twee al heel snel uit en ik kan niet wachten om dit afsluitende deel te lezen. 4.5 sterren

Gelezen voor het blog In de boekenkast

Meer recensies van A van Steeg