Heerlijk begin van een nieuwe feelgood serie

A van Steeg 08 oktober 2024
Al jaren zijn de vijf vriendinnen Mara, Kiki, Bonnie, Isabel en Roxanne gezamenlijk een hechte vriendinnengroep met de naam De roedel. Als ze besluiten om gezamenlijk op vakantie te gaan met een oude Volkswagen bus die ook nog eens knalroze is, kan de lol niet op. Maar is het alleen maar gezelligheid onderling?

Joëlla van der Breggen heeft al een aantal feelgood novelles geschreven en nu heeft ze een heerlijk zomers verhaal geschreven over Mara, Kiki, Bonnie, Isabel en Roxanne. Alle vijf zo verschillend, maar wat hebben ze het gezellig onderling. Als hun vakantieplannen eindelijk werkelijkheid worden stappen ze in hun omgebouwde knalroze Volkswagen bus en vertrekken richting Italië. Nog voor ze de Duitse grens hebben bereikt worden ze al van de weg gehaald. Hun bus zou wel eens als gestolen geregistreerd kunnen staan. Nou dat laten ze hun niet zomaar vertellen! Naast dit gegeven komen ze tijdens hun reis nog een aantal bekenden tegen waar niet iedereen op zit te wachten. Maar is de reis alleen maar gezelligheid of komt er ook nog misschien een romance om de hoek kijken?

Roze banden en zomerjurken is wat mij betreft een heerlijke feelgood novelle geworden. De sfeer is heerlijk warm, zomers en je ziet de vijf meiden al heerlijk toeren tijdens hun vakantie. Dat ze zo verschillend zijn vond ik juist top. Dat geeft het verhaal net dat beetje meer. De schrijfstijl is gewoon heerlijk en hierdoor leest deze novelle ook vlot weg.

Voor mij was Roze banden en zomerjurken en welkom tussendoortje. Ik had even minder zin in lezen, maar dit boek zorgde toch dat ik genoot van een makkelijk geschreven verhaal die een positieve flow kent. Ik heb genoten en geef gewoon 4 welverdiende sterren aan van der Breggen.

Meer recensies van A van Steeg