Goed debuut van Rose

A van Steeg 05 september 2024
Lyona Rose debuteert met Secret amour met een steamy verhaal bij uitgeverij MH Books. In haar verhaal neemt ze de lezer mee naar een leerling die een relatie krijgt met haar docent. Maar is dit wel zo'n goed idee als er veel meer in hun levens blijkt te spelen die daar wel eens invloed op kunnen hebben?

Annabella is al jaren goed bevriend met Natasja. Waar Annabella haar leven rustig leidt en niet echt op zoek is naar de liefde, heeft Natasja geregeld een date wat tot meer leidt. Als ze allebei starten aan de studie komen ze er snel achter dat hun docent psychologie een knappe jonge man is. Jos is begin 30 en zit aan het eind van zijn huwelijk nadat zijn vrouw is vreemdgegaan. Maar wat als hij verliefd wordt op een van zijn leerlingen en iemand hier niet blij mee lijkt te zijn? De bedreigingen worden persoonlijker maar wie wil willens en wetens het verliefde stel dwarszitten?

Secret amour kent als subtitel Een strijd tussen liefde & lust en dat is een heel sterk gekozen subtitel. Het geeft heel duidelijk weer hoe de liefde verloopt tussen Annabella en Jos. Doordat de schrijfstijl heel herkenbaar en vloeiend is geschreven, lees je snel door het verhaal heen. Een goed teken want dat betekent dat de verhaallijn goed is uitgewerkt. Wat ik jammer vind, maar wel kan begrijpen vanuit de auteur, is dat het steamy gedeeltes nog wat voorzichtig zijn. Wie echt hot steamy boeken leest, zal dit wel missen in dit verhaal. Maar dat ze kiest voor een liefdevolle relatie is in dit verhaal misschien wel net zo belangrijk.

Wat mij betreft is Rose geslaagd in haar debuut. Ze heeft een verhaal geschreven met een goed thema en heeft met zorg de onderwerpen door het verhaal verweven. Hierdoor leest Secret amour lekker weg en leef je mee met de personages. Ik denk dat Rose wel eens een goede auteur kan worden als ze deze schrijfstijl vasthoudt. Want steamy kent vele kanten en dit keer is deze niet te maar juist liefdevol. Ik geef graag 4 sterren voor dit debuut.

Meer recensies van A van Steeg