Target is een leuk tussendoortje (3.5*)

A van Steeg 26 augustus 2024
arget is een spannende novelle met een tikkeltje spice van Hanneke Meier. In dit verhaal maken we kennis met Antonio en Valerie die elkaar bij toeval ontmoeten en al snel slaat de vonk over. Maar wat als beiden hun eigen agenda hebben? Kan deze relatie dan wel staande houden?

Wanneer Valerie en Antonio elkaar bij een stoplicht ontmoeten, blijkt dat beide elkaar wel heel leuk vinden wanneer ze elkaar weer ontmoeten. Al snel krijgen de twee een relatie en zien ze elkaar vaak. Maar allebei hebben ook zo hun werkzaamheden waarin ze elkaar toch af en toe moeten loslaten. Maar wat als ze beiden allebei hun eigen agenda en geheimen hebben? Zal de liefde dan sterk genoeg zijn?

Meier heeft al eerder laten zien met de trilogie Lucy dat ze schrijven kan. Ik heb Hoog nog niet gelezen van haar, maar haar schrijfstijl kan mij wel bekoren. Omdat Target een kort verhaal is, gaat de verhaallijn vlot en dat maakt dat het boek ook zo uitgelezen is. Meier weet de spanning en de seksuele spanning in goede balans met de lezer te delen waardoor het verhaal eigenlijk twee hoofdthema’s kent. Persoonlijk vond ik het verhaal wel wat voorspellend, maar dat mag de leespret niet drukken.

Target was voor mij een leuk tussendoortje, maar het had voor mij iets minder voorspelend mogen zijn, Anderzijds is het ook best lastig om dit lange tijd in het ongewisse te houden omdat het verhaal zo kort is. Ik las Target met een middagje uit en geef het 3.5 sterren.

Meer recensies van A van Steeg