Wat een heerlijk tweede deel in deze serie

A van Steeg 10 september 2024
Cynthia van de velde schreef eerder in de Nanny op wereldreis-serie het boek Dokters, diva's en driftbuien. Nu heeft ze Tweelingen, twijfels en tekeningen geschreven waar het verhaal verder gaat in Frankrijk waar Sjoukje een nieuw au-pair gezin heeft gevonden in Parijs. Maar is deze verandering een positieve wending of juist niet voor Sjoukje?

Nadat Sjoukje bij de familie een goede tijd heeft gehad, gaat ze nu naar de familie de Wit in Parijs om daar de au-pair te worden van de 4-jarige tweeling. Eenmaal aangekomen in Parijs is het geen warm welkom en zelfs de tweeling geeft geen taal of teken. Waar is ze te terechtgekomen! Arthur is een plastisch chirurg en werkt veel, maar zijn vrouw Valerie werkt nog veel meer en is aan haar telefoon verknocht als roddeljournaliste. Maar waar Sjoukje denkt een duidelijke uitleg te krijgen over het hoe en wat, blijkt niks minder waar. Dus trekt ze de stoute schoenen aan en trekt haar eigen plan. Langzaamaan ontdooit de tweeling en ontstaat er een fijne band met de meiden. Maar wat mist ze in Parijs haar oude leven en haar vriend Jesse die als huisarts werkt. Als ze voor vakantie terug gaat lijkt Jesse minder aandacht voor haar te hebben en duikt het roddelkanaal ook nog eens op haar relatie. Heeft haar vriend echt meer oog voor Maja of maakt Sjoukje zich voor niks zorgen?

Tweelingen, twijfels en tekeningen is een fijn vervolg in deze serie. Van de Velde weet de sfeer goed te scheppen van Parijs, maar ook de houding van het gezin de Wit. Wat voelt Sjoukje zich daar in eerste instantie eenzaam en onwetend. Maar langzaamaan worden er ogen geopend en krijgt het geheel een positieve wending. Dit alles weet de auteur met een fijne pen met de lezer te delen. Neem daarbij de vlotte schrijfstijl en de realistische omgeving en je hebt een bijna perfecte feelgoodverhaal.

Ik heb genoten van het tweede deel in de Nanny op wereldreis-serie en had respect voor Sjoukje. Wat heeft ze zich goed staande gehouden in deze lastige situatie en periode, maar gelukkig heeft ze continue haar eigen plan gevolgd. Ik ben benieuwd naar het volgende deel in deze serie. Welke avonturen zal Sjoukje dan weer meemaken?

Meer recensies van A van Steeg