Geweldig tiende deel in deze serie!

A van Steeg 21 augustus 2024
Vergeten verleden is alweer het tiende deel in de Kim Stone reeks en ik kijk altijd reikhalzend uit naar het volgende deel in deze serie. Eenmaal aan Vergeten verleden begonnen, zat ik er gelijk weer in en moest ik verder lezen. Waarom weet Angela Marsons de lezer zo te boeien?

Kim Stone heeft geen makkelijke jeugd gehad en maar weinig mensen weten echt van haar verleden. Als de eerste zaak zich aandient, blijkt het bijna een kopie te zijn van haar verleden. Een jonge man en vrouw zitten vastgebonden aan een verwarming en de man is overleden. Kim denkt dat het toeval is en wil de zaak verder afhandelen. Maar als er dan volgende zaken zich aandienen die een kopie lijken te zijn van haar verleden, kan ook Kim hier niet omheen. Maar wie wil Kim Stone willens en wetens pijn doen en terugpakken? Is het een van de daders van een van haar vorige zaken of moet de dader ergens anders gevonden worden en ligt het dichterbij haar privéleven?

Marsons heeft met Vergeten verleden een sterk verhaal geschreven welke boeit van begin tor eind. Doordat de auteur veel zaken aanstipt uit haar eerdere boeken, heb je als lezer geregeld een o ja herinnering. Echt heel top gedaan. Als Kim denkt te weten wie haar dit aandoet zet het team de focus hierop, maar ergens voelt Kim een twijfel. Zitten ze wel op het goede spoor? Lange tijd houdt Marsons de lezer in het ongewisse al had ik wel een vermoeden die bleek te kloppen.

Gelukkig laat de auteur weten dat er volgend verhaal in de pen zit dus de fans van Kim Stone hebben weer wat om naar uit te kijken. De boeken over Stone zijn zeer vlot geschreven en kennen niet te lange hoofdstukken. Hierdoor blijft het boek boeiend, net als de personages. Ik ben zeker nog niet uitgekeken op de boeken van Marsons. Ik kijk dan ook reikhalzend uit naar het elfde deel. Ik geef heel graag 4 welverdiende sterren aan Vergeten verleden.

Meer recensies van A van Steeg