De wet van de aantrekkingskracht (3.5*)

A van Steeg 03 juli 2024
Wat als je vroeger verliefd was en diegene nu weer tegenkomt en hij toch nog wel erg leuk blijkt te zijn? Wordt het dan Weer zo’n stom liefdesverhaal of toch niet? Katelyn Doyle neemt de lezer in ruim 300 bladzijden mee in het verhaal van Molly. Zal de liefde dit keer overwinnen of is het toch maar weer een stom spelletje wat ze blijven spelen?

De nu 33-jarige Molly Marks was vroeger op de middelbare school tot over haar oren verliefd op Seth Rubinstein, maar helaas was de liefde niet sterk genoeg na hun opleiding, al was hij wel haar enige echte liefde. Nu ze elkaar weer als vrijgezel tegengekomen blijkt de aantrekkingskracht nog aanwezig, maar een relatie zal het toch niet worden gezien de afstand tussen hun woonplaats. Als ze een weddenschap aangaan hebben ze hierover geregeld contact, maar wat is er sterker? Het gevoel of toch de gedachte?

Weer zo’n stom liefdesverhaal is een romcom vol liefde, aantrekkingskracht en wegduwen. Ook al weet je vanaf het begin waar het verhaal naar toe zal gaan, de weg ernaartoe is wel grappig om te lezen. Persoonlijk had ik het boek met minder bladzijden aantrekkelijker gevonden. Ik vond het nu soms best wel langdradig en saai worden, maar dat zal per lezer verschillen. De setting en omgeving is goed gekozen, net zoals de personages. Het geheel leest heel vlot en beeldend en dat maakt alweer een hoop goed.

Wie graag romcoms leest, zal Weer zo’n stom liefdesverhaal zeker kunnen waarderen. De twee draaien maar om elkaar heen en er gebeuren best grappige zaken om Seth en Molly. Al met al is het verhaal vermakelijk om te lezen, maar het had met minder bladzijden voor mij al genoeg geweest. Ik had het boek vrij snel gelezen en genoot elke keer weer van de prachtige cover als hij lag te wachten om verder te worden gelezen. 3.5 sterren voor Weer zo’n stom liefdesverhaal.

Meer recensies van A van Steeg