Een tijdreisromance en een spionagethriller tegelijkertijd!

a.bookworms.library 21 augustus 2024
-Recensie: Het ministerie van tijd, Kaliane Bradley-

Waar gaat het boek over:
In de nabije toekomst krijgt een ambtenaar het salaris van haar dromen aangeboden en hoort kort daarna aan welk project ze gaat werken. Een onlangs opgericht ministerie verzamelt in de eenentwintigste eeuw ‘expats’ uit de hele geschiedenis.
Ze krijgt de taak om als ‘brug’ te werken: samenwonen met, assisteren bij en toezicht houden op de expat die bekendstaat als ‘Achttienzevenenveertig’, oftewel luitenant Graham Gore. Hij is een beetje gedesoriënteerd nu hij moet samenwonen met een ongetrouwde vrouw die regelmatig haar kuiten laat zien, omgeven door bizarre concepten als ‘wasmachines’, ‘Spotify’ en ‘de ineenstorting van het Britse Rijk’. Met een honger naar ontdekkingen, altijd een pakje sigaretten binnen handbereik en de steun van een charmante en chaotische groep mede-expats probeert hij zich al snel aan te passen.
In het jaar dat volgt ontwikkelt wat de brug aanvankelijk had beschouwd als een ongemakkelijke situatie met een nieuwe huisgenoot zich tot iets veel diepers. Als de ware aard van het project van het ministerie aan het licht komt, worden ze gedwongen de werkelijkheid onder ogen te zien. Kan liefde de obstakels van tijd en geschiedenis overwinnen?

Een tijdreisromance en een spionagethriller tegelijkertijd, plus zoveel meer verschillende genre’s die in dit boek voorkomen.
Ik ben een groot fan van tijdreis boeken zoals Outlander (Diana Gabaldon) & de edelsteen triologie (Kerstin Gier). En eerlijk… dit boek hoort uiteraard ook thuis in dit rijtje!
Er waren vele momenten waarop ik hardop zat te giechelen en momenten waarop ik het boek even neerlegde om te beseffen wat er gebeurde.
En dat einde mensen!! Wat een getwist en gedraai in het verhaal op die laatste pagina’s… I love it!!

Dit boek vond ik ongelofelijk goed, en dat dit een debuut boek was maakt het nog spectaculairder. Ik ben erg benieuwd naar de toekomstige boeken van Bradley!

Ik geef dit boek 4/5 sterren!

Meer recensies van a.bookworms.library