Uitstekend geschreven, niet geloofwaardig, wel vermakelijk

AGroen 04 maart 2024
Dat een ongeloofwaardig verhaal ook vermakelijk kan zijn, bewijst Coben met dit boek. David zit een levenslange straf uit in de gevangenis voor de moord op zijn zoon als zijn schoonzus Rachel op bezoek komt. Op een foto die zij laat zien lijkt zijn overleden zoon te staan. Met hulp van de directeur van de gevangenis ontsnapt (???) David en Rachel gaan samen met Rachel op zoek naar de persoon op de foto. Het verhaal is een echte zoektocht met veel druk omdat er door de FBI naar David wordt gezocht. Het duo van de FBI komt een beetje over als een komisch duo. Ik moest denken aan een duo uit een Netflix-serie waar ik de naam niet meer van ken. Het heeft een hoog Marvel gehalte en komt niet erg geloofwaardig over. Vermakelijk is het allemaal wel en de personages David en Rachel zijn goed uitgewerkt. Het einde komt wat gezocht over.

Geloofwaardigheid: ***
Plot: ***
Personages: ****
Spanning: ***
Vermaak: *****
Gemiddeld: 3.6 * = 4* (afgerond)

Meer recensies van AGroen