Siciliƫ op zijn best!

AGroen 23 juli 2024
Commissaris Vanina Guarrasi is een nieuwe ster in thrillerland! Zwart zand is een fijn boek met veel personages en met Italiaanse namen. Zeker in het begin moet je als lezer opletten omdat de schrijfster de personages ook nog eens namen geeft die op elkaar lijken. Gaandeweg kom je er wel in. Een namenlijst is zeker niet nodig. We leren Vanina kennen als een gedreven politievrouw met een verleden (wat nog terugkomt). Ze is liefhebber van lokaal eten (idee om een recept achterin te plaatsen?) en regelmatig kreeg ik trek. Het verhaal is niet superspannend, maar je blijft wel doorlezen omdat je wilt weten wie de dader is. Een goed geschreven gedetailleerd boek met veel couleur locale en natuurlijk de Etna. De titel is een knipoog naar deze vulkaan. Ik vind Zwart Zand een aanwinst en echt eens wat anders dan de overvloed aan Scandinavische thrillers. Een aanrader.

Redactie: ****
Geloofwaardigheid: ****
Plot: ****
Personages: ****
Spanning: ***
Vermaak: ****
Gemiddeld: 3.8* =4* afgerond.

Meer recensies van AGroen