Een sprookje met een duistere twist.

Amandav.d.Velden 14 augustus 2024
Astrid woont twee jaar na de dood van haar moeder nog steeds bij haar stiefvader en stiefbroer en zus. Ze is ondertussen achttien. Haar stiefbroer en met name stiefzus maken het haar niet makkelijk en behandelen haar als lucht, toch staat ze er niet helemaal alleen voor. Dan krijgen Astrid en haar stiefzusje een uitnodiging voor een koninklijk bal. Voor Astrid wellicht de start van een nieuw begin, maar daar denkt haar stiefbroer en zus anders over…..
Het eerste sprookje dan Emma Anna heeft geschreven voor de bundel, Een glinstering in het Duister, of los als novelle te lezen. Wat een superfijn verhaal is het en zoals we gewend zijn van Emma Anna is het heerlijk geschreven. Het is een echt sprookje maar wel met een vleugje dark, in dit verhaal is het echt een klein beetje dark, erin en dat maakt dat het een super sprookje is voor volwassenen. De mooie sprookjeswereld is fijn omschreven en je voelt de sfeer die er in het huis hangt en je leeft enorm met Astrid mee. Ook geschikt als je niet van sprookjes houdt. En zoals altijd met een sprookje leefde ze nog lang en gelukkig. Maar ja wie met wie?
Ik kijk nu al uit naar de volgende sprookjes.

Meer recensies van Amandav.d.Velden