Een pareltje

Amandav.d.Velden 19 oktober 2024

Wat een prachtig mooi verhaal heeft Jet weer geschreven.
De verhaallijnen lopen door elkaar.
Schotland, 1745. De Hooglanden zijn het toneel van onrust en veldslagen.
Het heden waarin Bonnie woont op het landgoed wat ze heeft geërfd van haar ouders.
Met Lyna maken we de roerige tijd mee op de Hooglanden, maar ook Lyna heeft het zwaar en moet vluchten. Ze vindt onderdak bij een kasteel waar ze aan het werk kan en daar loopt ook, de man uit haar dromen en haar grote liefde Grant rond. Kan er liefde opbloeien?
Bij Bonnie loopt het niet helemaal soepel. Ze werkt hard maar het onderhoud aan het kasteel kost veel geld. Ze komt tot de conclusie dat ze het waarschijnlijk moet verkopen. Ook verschijnt er een nogal te knappe man in haar leven en daar heeft ze eigenlijk geen zin in, bang om haar hart opnieuw te breken.
Dan vindt Bonnie in het kasteel een kistje met daarin een sieraad en een oud dagboek. Ze verliest zich in het eeuwenoude liefdesverhaal. Is er voor haar dan toch nog echte liefde mogelijk…
Wat een pareltje. Wat kan Jet dit soort verhalen toch prachtig schrijven. Je wordt echt in het verhaal gezogen en je voelt de sfeer zo goed, je ruikt zelfs de vochtige lucht uit Schotland. De personages zijn mooi uitgewerkt en wat had ik graag even willen kijken bij Lyna en Grant. Het verhaal loopt steeds mooi over in het heden en het verleden. Het is een prachtige historische roman met ook een hele fijne dosis humor erin waardoor ik soms ook lekker moest gniffelen. Je merkt dat Jet veel research heeft gedaan en dat maakt het verhaal nog mooier. Schotland stond al hoog op mijn lijstje om te bezoeken en nu helemaal

Meer recensies van Amandav.d.Velden