Mooie Feelgood

Amandav.d.Velden 10 augustus 2024
Flaptekst: Kappers Lara en Boyd zeggen hun autoritaire werkgever Jules vaarwel en beginnen een eigen kapsalon. Wanneer Jules lucht krijgt van hun plannen, stelt hij alles in het werk om roet in het eten te gooien. Op een dag ontmoet Lara Thijs, de introverte fietsenmaker van verderop in de straat, en langzaam ontstaat er iets moois tussen de twee. Waar Lara in het verleden teleurgesteld is in de liefde, heeft Thijs zo zijn eigen uitdagingen in het leven. Durven ze zich open te stellen voor elkaar?
Oh wat was ik ontzettend benieuwd naar dit verhaal van Mienke. Hij stond al even klaar om te gaan lezen en eindelijk was het zover en wat was het genieten om dit verhaal te lezen. In het heerlijke Maastricht dwalen we door de mooie straatjes. Het verhaal is heel prettig en levendig geschreven en de personages nemen je mee in hun leven. Je leert ze goed kennen en voelt hun struggels. Je zit echt op een afstand mee te kijken in het leven van de personages. Er zitten best heftige momenten in het verhaal maar er is gelukkig ook ruimte voor fijne humor. Hierdoor leest dit verhaal heerlijk weg en vlieg je er doorheen. Ik ben zelf geen kapper fan maar ik zou zeker een kijkje willen nemen en mij laten knippen door Boyd, want met Lara weet je het nooit ;). Mienke heeft ook nu weer een heerlijke feelgood geschreven en hopelijk komen er nog meer mooie verhalen van haar aan. Ik zou echt wel meer van Boyd zijn leven willen weten……

Meer recensies van Amandav.d.Velden