Een heerlijk sprookje

Amandav.d.Velden 23 september 2024

Geike woont sinds de dood van haar vader bij haar stiefmoeder en stiefbroer Hannes. Sinds kort is haar stiefmoeder hertrouwd. Dagelijks heeft het gezin te maken met een geestelijk instabiele Hannes, maar ook als hij aan het werk is in de mijnen, loopt Geike op eieren thuis. Een huwelijk zou haar enige uitweg kunnen zijn, maar door haar iets andere uiterlijk valt ze niet in de smaak bij mannen.
Als Hannes een gesprek tussen zijn moeder en stiefvader opvangt over Geike, weet hij wat hem te doen staat. Maar ze kunnen elkaar niet uitstaan. Toch beginnen ze aan een spannende reis samen waarin ze niet alleen zichzelf beter leren kennen …..
Oh wat een geweldig sprookje heeft Emma Anna van deze Hans en Grietje gemaakt. Vanaf het eerste woord, ja echt waar het eerste woord, krijg je een goede, nou ja goede, indruk van Hannes. Ik stond gelijk aan na de eerste regels en was heel benieuwd hoe dit sprookje zou verder gaan. Dan is een novelle fijn want je kan lekker doorlezen en voor je het weet is hij al weer uit helaas. Ik geniet echt enorm van de fijne sprookjes van Emma Anna die ze op haar eigen manier zo mooi schrijft.

Hans en Grietje is een duistere romance met een twist. Niet geschikt voor jonge lezers.

Meer recensies van Amandav.d.Velden