Een heel mooi verhaal

Emily Byron is helemaal gelukkig want ze staat op het punt om te trouwen met haar jeugdliefde Malcolm. Met hem staat haar een avontuurlijk leven te wachten en daar is ze klaar voor. Maar kiest hij ook voor haar als het erop aankomt?
Astoris zit in zijn Gouden decennia en onder bewind van koning William heeft het land zich los gemaakt van de Oude Kerk. Na een heftige periode van de pokken en de pest, gaat het eindelijk weer voorspoedig te gaan met Astoris.
Maar klopt dat well?
De vader van Emily, een vooraanstaand edelman en lid van de Raad van de koning, neemt Emily mee naar het hof en al snel blijkt dat dit een slangenkuil is en waar vrouwen het onderspit delven. Dan blijkt dat Emily zelf een pion blijkt te zijn in een bizar machtsspel en wordt gedwongen een nacht door te brengen met de man, Berkley, uit haar nachtmerries.
Kan Malcolm haar behoeden voor een leven achter de tralies, of laat ze haar hart vrij en doorziet ze de liefde?
Deel twee van de Astoris serie.
Jeetje wat is dit toch een prachtig verhaal. Dit is zo’n mooi verhaal en het is genieten vanaf de eerste pagina’s. We maken een sprongetje in de tijd, in de herfst van 1339. Emily is een pittige jongedame en avontuurlijk ingesteld. Met haar hart op de tong komt ze regelmatig in lastige situaties terecht, maar wat een heerlijk personage.
De schrijfstijl van Emma Anna is zo fijn en je gaat helemaal op in de wereld van Astoris. Het is zo goed geschreven dat je de hele omgeving zo voor je ziet en je dwaalt door het paleis in Avalon, je voelt de spanning en hartstocht in het verhaal. In de nacht was ik bezig met het hoe en wat van het verhaal. Ik hou ervan als een boek mij in de nacht wakker houdt. In het nawoord is te lezen dat Emma Anna de personages heeft gebaseerd op echte (adelijke) families uit die tijd in Engeland en dat met een vleugje van Beauty and the Beast.
Een hele hele dikke aanrader.
Ik hoop dat deel drie ook ooit nog komt, want Astoris is een fijne plek om naar toe te gaan

Meer recensies van Amandav.d.Velden