Geweld(ig) verhaal

Amandav.d.Velden 05 oktober 2024

Wat is sterker: de liefde, het duister... of haar liefde voor het duister?
Noëlle heeft een prima leven, tenminste dat houdt ze zich voor. Leuke baan, lieve ouders, een hele goede vriendin en soms lekker sporten. Maar ze heeft een duister fantasie en daar wil ze wat mee. Ze stort zich in een duistere wereld om haar duistere fantasie werkelijkheid te laten worden, maar is dat nou wel een goed idee. Hoe meer ze hierin verstrengeld raakt hoe heftiger het wordt en ze moet of springen of vluchten. Maar dan staat ineens het monster, dat ze al jaren verstopt heeft voor haar neus. Nu heeft ze geen keus meer en het enige wat ze kan doen, is zich laten verslinden.
Wat was ik nieuwsgierig naar dit verhaal. En wouw wat een geweldig verhaal, Nicole heeft het zo waanzinnig goed geschreven. De personages zijn levensecht, net als de omgeving en de sfeer. Je wordt in het verhaal gezogen en stoppen is geen optie, je moet weten hoe het verder gaat. Wat een heerlijke rollercoaster. Alles wat je van een dark romance verwacht zit in dit verhaal. Het verhaal begint al met een pittige proloog en sta je gelijk aan. Wat wel jammer is is de cliffhanger aan het einde, ik ben daar nooit zo van, maar hij is minder dan ik had verwacht dus dat maakte het wel wat dragelijker. Heerlijk en zoals al door meer mensen is geschreven, dit zeker een verhaal wat bij de beste boeken van 2024 hoort.
Aftellen naar januari voor deel twee.

Meer recensies van Amandav.d.Velden