Een fijne lieve feelgood

Amandav.d.Velden 27 september 2024
Iselle wordt door haar tante gevraagd of ze een maand in haar boekwinkel wil werken zodat zij op een cruise kan. Iselle is niet gelijk enthousiast, want ja ze heeft nog nooit in een winkel gestaan en met haar werk als professioneel duiker is ze altijd onderweg. De boekwinkel staat echter in het prachtige Cornwall met uitzicht op het mooie St Michael’s Mount en daar is Iselle al verliefd op sinds ze in haar jeugd daar regelmatig kwam. Dus besluit ze dat ze het doet. Als ze eenmaal in Cornwall is, gaat ze als eerst een bezoek brengen aan het kasteel. Voordat ze naar boven gaat klimmen, ziet ze een vader boos is op zijn dochtertje. Iselle springt tussen beide omdat ze vindt dat hij te ver gaat in zijn boosheid. Later komt ze er achter dat de vader Nicholas is, de jongen waar ze vroeger een crush op had en vraagt ze zich af waarom ze hem niet herkende en waarom is hij zo’n strenge vader?
Een verhaal wat zich afspeelt in het mooie Cornwall. De schrijfstijl van Esther is fijn en de je ziet alles als een film voor je afspelen. Het verhaal leest heerlijk weg. De gemoedelijke vibe die in het dorp hangt is voelbaar. De personages zijn stuk voor stuk mooie mensen met een dikke pluim voor Kyle, wat een heerlijke wijze puber. Ik vond dit een voor mij te lief verhaal en stoorde ik mij er soms aan dat iedereen zo lief voor elkaar was. Ik had graag nog wat meer over de vader van Iselle willen weten. De plots twist op het einde is wel behoorlijk verrassend en zat ik toch weer op het puntje van mijn stoel. In de vorige verhalen van Esther werd ik echt geraakt, maar dat gebeurde mij bij dit verhaal niet. Overall is het een mooie feelgood.
Er komt nog een deel Cornwall tweeluik en ik hoop dat deze over Matt gaat.
3,5 sterren
Esther heel erg bedankt voor het recensie exemplaar.

Meer recensies van Amandav.d.Velden