Een heel mooi gevoelig verhaal

Amandav.d.Velden 11 oktober 2024

Danique wordt door haar vriendin meegesleept naar de reünie van de basisschool. Echt leuke herinneringen heeft ze daar niet, dus ze heeft er niet zoveel zin in. Op de reünie is ook Enzo, op wie ze een crush had, maar dat ging snel over toen hij een van haar pestkoppen werd. Danique overleeft de reünie. Toch komen ze elkaar daarna weer tegen op een onverwacht moment. Enzo blijkt te lijden aan chronische pijn en Danique besluit om hem te helpen.
Enzo heeft een traumatisch verleden en heeft een hoge muur rondom zich heen getrokken, lukt het Danique om zijn muur beetje bij beetje af te laten brokkelen….
Wauw wat een prachtige novelle. Lily heeft dit zo mooi geschreven. De personages voelen echt en de sfeer in het boek is te voelen. Enzo die zich met zijn grapjes verschuilt achter zijn muur en als zijn muur zakt kan hij hem zo weer optrekken. Danique is een echte dappere vrouw, die na iets vervelends gewoon heeft besloten het roer om te gooien.
Ik ben geraakt door dit verhaal en heb er enorm van genoten.

Meer recensies van Amandav.d.Velden