Wederom een echte Vos!

Amarins 07 juni 2024

Met veel plezier runt Maudy een ijssalon in een Goois dorp. Eén persoon blijft haar steeds dwarszitten en haar met het parkeren van zijn auto voor haar salon het bloed onder haar nagels vandaag. Het is Wout, een makelaar met zorgen over de concurrentie. Hij heeft absoluut geen zin om zich bezig te houden met gezeur van andere ondernemers op het plein waar zijn makelaardij gehuisvest is. Als Maudy op een dag tegen hem uitvalt, bereikt zijn frustratie het hoogtepunt. In alle strijd sluiten Maudy en Wout een weddenschap af. Twee weken lang ruilen ze van werkplek. Maar dit kan wel eens verrassingen opleveren ……..

Als ik jou was is weer een typische Vos feelgood. Ook dit verhaal heeft weer alle ingrediënten die ik zo graag heb ik een superfijne feelgood.

Het verhaal van Marijke haar hand is origineel. De setting die ze gekomen heeft is super leuk, beeldend en voor iedereen herkenbaar. De schrijfstijl die ze hierbij hanteert is zeer uitnodigend, zal iedereen kunnen bekoren. Het verhaal heeft een heerlijke vaart, uiteenlopende leuke herkenbare gebeurtenissen en vooral erg leuke personages.

De personages zijn goed uitgewerkt. Vooral hoofdpersonages Wout en Maudy maken allebei een geweldige groei door. Twee koppige personages die niet naar elkaar willen luisteren maar gaandeweg ontdooien. Allebei worden ze door schade en schande wijs en beseffen ze wat ze zichzelf en ook elkaar aan doen. Collega’s, vrienden en de familie van deze twee hebben ook een belangrijke rol in het verhaal en zijn goed neergezet.

Vos heeft ook dit verhaal weer een prachtige diepgang gegeven. Aan de hand van thema’s als verdriet, rouw, angst, zelfreflectie en verwerken van het verleden weet ze net dat stukje mee te geven onderscheidt ze zich binnen dit genre. Vooral in de tweede helft van het verhaal spatten de spanningen, emoties en gevoelens van het papier. Ik raakte geëmotioneerd door bepaalde gebeurtenissen die heel erg dicht bij mezelf stonden en wist nog net de tranen binnen te houden.

Marijke is er wederom in geslaagd een luchtige maar toch ook serieuze topper van een feelgood af te leveren. Ze heeft het weer geflikt! Hoewel het misschien even zal duren kijk ik al weer enorm uit naar een volgend boek. Marijke stelt nooit teleur!

Ik mocht dit boek vooruitlezen voor HarperCollins! Heel erg bedankt hiervoor!

Meer recensies van Amarins