Geweldige feelgood die niemand onberoerd laat!

Amarins 22 augustus 2024
Aria leidt het liefst een leven op pad met haar geliefde camper annex boekwinkel samen met haar beste vriendin Rosie. Haar echtgenoot is onlangs overleden en sindsdien heeft Aria de liefde afgezworen. Ze geniet des te meer van de liefde die ze terugvindt in de boeken die ze leest. Wanneer Aria Jonathan ontmoet doet ze er alles aan om hem te vergeten, maar dit tegen beter weten in. Want Jonathan uit haar hoofd zetten blijkt toch wel een hele moeilijke opgave terwijl ze in het zonovergoten Frankrijk is aangekomen.

Het eerste boek van auteur Rebecca Raisin had ik zo van genoten dat ik ook naar Aria’s verhaal erg nieuwsgierig was. En Rebecca stelde me absoluut niet teleur!

De schrijfstijl is net als in haar voorgaande boek weer erg fijn. Het verloopt niet allemaal even vlot maar daardoor is het des te meer genieten van de omgeving, personages en alle gebeurtenissen. Het leest heerlijk weg en je wordt op een beeldende manier meegesleept in het camperavontuur van Aria en haar beste vriendin. Je voelt je bijna voor de camper zitten en ziet de mooie natuur waar ze steeds aanwezig zijn voor je. Dat dan de personages uit het eerdere boeken ook nog voorbij komen maakt het helemaal af.

Het is geen verhaal met heel veel spannende gebeurtenissen. Deze keer ligt de nadruk meer op de gevoelens en emoties die Aria beheersen na het verlies van haar dierbare man. Hierdoor leer je Aria goed kennen en kun je je helemaal inleven in haar persoon. De emoties kwamen binnen en de auteur weet de lezer tot tranen toe te raken. De moeilijke weg die Aria gaat om weer gelukkig te worden is goed beschreven.

Het boek kent een mooi stukje diepgang. Thema’s als rouw, verdriet, hoop, geluk, dood en vooral de liefde zijn mooi verwerkt. Het is een verhaal dat je aan het denken zet maar ook een verhaal waarin je leest wat het met je doet als je op jonge leeftijd je partner kwijtraakt.

Aria’s reizende boekwinkel is een dikke aanrader. Een verhaal met veel emoties en gevoelens waardoor je onberoerd blijft. Maar ook absoluut een heerlijke feelgood waarbij je even weg kunt dromen naar een andere wereld met geweldige personages en vooral een wereld waar de liefde zegeviert.

Meer recensies van Amarins