Een hele fijne feelgood!

Amarins 19 juli 2023
Molly is reisjournalist en wordt ontslagen bij het tijdschrift waarvoor ze werkt. Ze is compleet uit het lood geslagen en uit pure wanhoop gaat ze in op het aanbod van haar tante om een paar weken op haar cottage te passen in Somerset. Ze gaat er van uit dat ze er tijdelijk naar toe gaat maar als de aantrekkelijke Atlas op haar pad komt en ze een vondst op de plaatselijke rommelmarkt doet verandert alles!

Duinroos is het eerste deel in de Cottage aan zee serie van Hilde Veeren, het is tevens haar debuut.

Feelgoodboeken die spelen op het Britse platteland, cosy cottages en lieve mensen hebben, val ik meteen voor. Toen ik dit boek zag had ik het idee dat het alles had waar ik zo van hou en wilde het meteen lezen. En ik ben zeker niet teleurgesteld!

Wanneer je begint met lezen is het meteen of vertrek je zelf ook naar Somerset. Je waant je helemaal op het platteland en maakt heel gauw kennis met veel warme personages. Molly heeft de hoofdrol. Ze is een erg leuke vrouw die het niet voor de wind gaat. Ondanks alles durft ze de stap te nemen om af te reizen naar Somerset. Door het maken van keuzes voelt ze zich steeds prettiger en stelt ze zich weer open voor de liefde. Molly is het personage dat de meeste groei doormaakt in dit verhaal. Wat heb ik van haar genoten! Maar Atlas, James en alle andere personages zorgden er voor dat het verhaal hartverwarmend en puur genieten was.

De fijne vlotte schrijfstijl, met heerlijke humor, zorgen ervoor dat je door het boek heen vliegt en het echt veel te gauw uit is. De auteur heeft veel leuke details verwerkt in het verhaal en heeft zeker een origineel verhaal neergezet. Door een stukje geschiedenis rond een vondst krijg je als lezer nog een klein stukje kennis mee uit de historie. Dit heeft de auteur erg leuk gedaan!

Ik vermoed dat geen enkele lezer van dit boek en de bewoners uit Somerset afscheid wil nemen. Daarom is het super fijn dat er een tweede deel in deze serie op de planning staat. Wat mij betreft kan die niet snel genoeg komen.

Xander Uitgevers heel erg bedankt voor dit recensie-exemplaar!

Meer recensies van Amarins