Veel lekker eten en je even in Italië wanen!

Amarins 27 oktober 2024
Kat is schrijfster en reist de hele wereld rond. Ze is altijd op zoek naar nieuwe avonturen, nieuwe recepten en nieuwe plekken ons te verwerken in haar boeken. Maar wanneer ze in Venetië aankomt verandert alles. Ze geniet volop van omgeving, mensen en lekker eten. Maar ook leert ze hoteleigenaar Massimo kennen. Ze spreekt af om een jaar in Venetië te blijven en te kijken wat het haar brengt. Ze werkt mee in zijn hotel, is haar nieuwe boek aan het schrijven en geniet van het ontmoeten van nieuwe mensen. Maar wat als het jaar bijna om is?

Na vele boeken van Nicky Pellegrino gelezen te hebben, was ik heel nieuwsgierig naar haar nieuwste boek. De zomerse sferen die Pellegrino altijd weet te creëren in haar boeken is zo heerlijk. Je even helemaal in Italië wanen is genieten!

Tijdens het lezen van dit boek is het zoeken en best moeilijk om in het verhaal te komen. De proloog maakt je wel nieuwsgierig maar als je verder leest krijg je met verschillende verhaallijnen te maken. De eerste beschrijft passages uit het boek die Kat schrijft, de tweede verhaallijn vertelt het verhaal van Kat. Hierdoor is het best ingewikkeld om ‘er bij’ te blijven. Door deze stijl werd de vaart, zeker de eerste helft, uit het boek gehaald.

Ook kent het boek vele recepten en beschrijving van het Italiaanse eten waardoor het allemaal wat langdradig aanvoelt. En toch blijf je nieuwsgierig naar het verhaal van Kat. Pas bij hoofdstuk 14 aangekomen krijgt het meer vaart, weet Pellegrino een verrassende wending aan het verhaal toe te voegen en worden je emoties en gevoelens als lezer getriggerd.

Kat is een mooi uitgewerkt personage. Je leert haar heel goed kennen. Altijd begrijpen deed ik haar niet. Massimo is een echt italiaanse heer, die eerst wat mysterieus overkomt maar langzaam ontdooit ook hij. En dan is er nog de heerlijke ex van Massimo. Wat een vrouw!

Uiteindelijk geeft het verhaal heel goed weer dat je keuzes moet maken en dat je nog altijd zelf aan de touwtjes moet trekken om te doen en te krijgen wat je wil. Maar het duurde lang voordat het verhaal echt op gang kwam en dit thema ook duidelijk werd.

Al met al voor mij echt een boek met plussen en minnen. Helaas niet een verhaal zoals ik dat van Nicky Pellegrino ken maar absoluut wel de moeite om te gaan lezen. Het krijgt van mij drie sterren. Ik kijk uit naar een volgend boek van Pellegrino. Hopelijk weet ze me dan weer heerlijk in Italiaanse sferen te brengen met iets meer romantiek en gezelligheid.

Meer recensies van Amarins