Zeer verrassend

Amarins 06 mei 2020
Met een leesclub van Thrillers & More mocht ik het boek Gebroken Adem van Latoya Morris lezen. Nog nooit had ik van haar iets gelezen en zo goed als nooit had ik in dit genre iets gelezen, dus leek het me een leuke uitdaging om mee te gaan doen. Uitgeverij Hamley Books stelde de leesexemplaren beschikbaar.
Het boek gaat over de 19-jarige Patrick. Hij gaat samen met zijn ouders en zijn zusje Judith op vakantie naar Baltimore, Ierland. Zijn tante runt hier een hotel. Patrick heeft geen zin in vakantie tot de mysterieuze Morgayne in het hotel opduikt. Hij vindt haar meteen aantrekkelijk maar ze lijkt onbereikbaar voor hem. Wat gaat er schuil achter deze mysterieuze vrouw? Ondertussen breekt er aan de zuidwestkust van Ierland grote chaos los. Het weer slaat om, er spoelen zeedieren aan op de stranden. Tijdens de heftige stormen zoekt Morgayne in eens toenadering tot Patrick? Wat gaat er schuil achter deze mysterieuze vrouw?

Het verhaal is omgeven door een prachtige hardcover. Op de voorkant zie je een mysterieuze vrouw zitten. Als je het verhaal hebt gelezen weet je precies waarover dit gaat. Een cover om meteen nieuwsgierig te zijn en het boek op te pakken.
Het boek is prachtig vormgegeven, op de eerste pagina’s van elk hoofdstuk tref je mooie tekeningen aan. Vanaf het eerste moment wordt je in het verhaal gezogen. Het verhaal is prachtig opgebouwd, niet voorspelbaar en leest als een trein. De schrijfster gebruikt een vlotte makkelijke schrijfstijl. Korte hoofdstukken waardoor het een zeer fijn leesbaar boek is. Je wordt door de schrijfster steeds nieuwsgieriger gemaakt hoe het verhaal gaat aflopen. De personages worden erg mooi en filmisch beschreven. Je waant je zo in Baltimore en voelt je erg betrokken bij de hoofdpersonen. Het mooie van dit verhaal is dat het vele genres bevat zoals fantasy, spanning en feelgood. Een verhaal met een hoge wauw factor waar je echt volop van geniet. Een heel verrassend einde en een epiloog waarin de schrijfster ingaat op het leven van de hoofdpersonen een aantal jaren later.
Al met al een geweldig fijn en verrassend boek. Wat mij betreft een topper die 5* verdient.

Meer recensies van Amarins