Een gevoelig verhaal met een vleugje spanning.

Amarins 12 augustus 2024
Angelina is zwanger en van plan haar kindje alleen op te voeden. Maar nu haar buik groeit krijgt ze steeds meer het verlangen om haar biologische ouders te zoeken. Ze schakelt de hulp in van privédetective Luca. Al snel vinden ze een eerste hint naar de identiteit van haar moeder. Ze vindt een brief en een verhaal over een reis naar Guatemala. Deze brief is het begin van een meeslepende en spannende zoektocht naar haar ouders.

Wat was ik benieuwd naar dit boek van auteur Machteld van Beek. Nooit las ik wat van haar maar als adoptiemoeder trok de korte inhoud van dit verhaal heel hard aan me.

De schrijfstijl van het verhaal is heel erg fijn. Het leest erg makkelijk, het verhaal heeft vaart en door het vleugje spanning wat dit feelgoodverhaal kent, blijft het tot het einde boeien.

De personages zijn prima en ook realistisch neergezet. Uitgebreid leren we vooral Angelina kennen. De gevoelens die zij als adopteerde heeft komen erg goed naar voren. Haar worsteling naar haar afkomst wordt goed weergegeven. Ook de kant van de moeder die haar kind afstond wordt niet geschuwd. De lieve Luca is uiteindelijk de man waar je hart van gaat smelten, al wist ik de eerste helft van het verhaal niet zo goed wat ik van hem moest denken.

Het verhaal kent een aantal keren een plottwist die ik niet helemaal aan zag komen. Hiermee blijft de spanning gedurende het hele verhaal lopen en daarmee is het ook volop genieten van dit hartverwarmende feelgoodverhaal.

Het slot van het verhaal is een echt genietmoment. Maar dit moet je zelf maar ontdekken want hier meer over zeggen verklapt te veel.

Verborgen verleden is een geweldige en hartverwarmende feelgood waarin je meer leest en voelt over geadopteerd zijn en naar het zoeken naar je roots. Maar bovenal is het een heerlijk positief verhaal ook over liefde en elkaar vinden. Van de eerste tot de laatste bladzijde heb ik genoten en hoop op veel meer van deze auteur.

Meer recensies van Amarins