Super fijne feelgood!

Amarins 17 september 2024
Aan de Côte D’Azur probeert Mira afstand te nemen van haar ex Karsten. Wanneer ze Pim ontmoet wordt het gemis van Karsten snel minder. Pim is een heerlijke vent met een zeilboot en een onbevangen karakter. Hij leidt een heel ander leven dan Mira gewend is. Ze raakt helemaal betoverd door Pim. Als het einde van de vakantie in zicht komt is het aan Mira om keuzes te maken. Maar dat valt nog niet mee!

Toen ik begon te lezen in dit verhaal was ik een beetje in verwarring, veel namen, de schrijfstijl voelde een beetje staccato en het viel niet mee om in het verhaal te komen. Maar zo stug voor mij de eerst bladzijden voelden zo geweldig was de rest van het verhaal.

Wat volgt is een zeer vermakelijk en hartverwarmend verhaal waar je doorheen vliegt. Een vleugje humor maakt het helemaal af.

De personages van Mira en Pim zijn mooi en realistische uitgewerkt. Pim is eerst wat terughoudend en kijkt de kat wat uit de boom. Toch is hij ook een enthousiaste en ontzettend lieve kerel. Mira is een wat ongeleid projectiel maar haar verdriet zit hoog en keuzes maken vindt ze lastig. Een vrouw die op zoek is naar vrijheid, durf en avontuur. Dankzij Pim weet ze een andere koers te varen. Vriendin Roos is ook een prachtig personage. Een vrouw die stevig in haar schoenen staat en verder durft te kijken.

Dit heerlijke verhaal kent een mooie diepgang. Het gaat vooral over keuzes maken, voor jezelf kiezen en de vrijheid omarmen.

Ik blauw van jou is een heerlijke hartverwarmende feelgood. Een verhaal met een vleugje spanning, fijne humor en vooral een verhaal waar je heerlijk een uurtje van kan genieten en even vertrekt naar de zonnige Cote D’Azur. Dit verhaal smaakt naar veel meer en ik hoop dan ook dat Charlotte nog veel meer van deze heerlijke verhalen gaat schrijven.

Meer recensies van Amarins