Hartverwarmende feelgood!

Amarins 04 oktober 2024
Merel woont met haar man Luc en dochtertje Louise in Frankrijk. Ze heeft daar haar eigen Bed & Breakfast opgezet, Citron Meringuée. In het zuiden van Frankrijk is Merel weer helemaal opgebloeid. In het najaar staat haar eerste schildersvakantie op de planning in haar B& B. Maar hoe gelukkig ze ook is, er ontbreekt één iemand: haar vader. Merel begint aan de zoektocht naar hem maar dit gaat allemaal niet zonder hindernissen.

Jij bent alles is het tweede deel uit de Citron Meringuée-serie. Opnieuw reizen we mee in het drukke leven van Merel. En wat was het weer genieten!

Vanaf de eerste tot de laatste bladzijde is het zeer vermakelijk. De vaart zit er goed in, we vallen van de ene in de andere gebeurtenis en hier en daar zit een mooie twist in het verhaal. De tweede helft van het boek is aanmerkelijk spannender en minder kabbelend dan het eerste deel.

Merel is weer een hartverwarmend personage, net als Luc en dochtertje Louise. Net als in het eerste deel sluit je ze allemaal in het hart. De moeder van Merel vond ik af en toe erg irritant, toch kun je als lezer haar uiteindelijk ook wel begrijpen. En dan is er Koen. Over hem schrijf ik niet te veel, behalve dat het een soort van knuffelbeer is die het verhaal best spannend hield.

Tussen de regels door heeft deze prachtige feelgood mooie thema’s aangesneden. Denk hier vooral aan kiezen voor jezelf, zoektocht naar je vader, doorzettingsvermogen maar ook zelfreflectie. Natuurlijk heeft de liefde de hoofdrol in dit prachtige verhaal.

Wie houdt van een heerlijk feelgood met wat spanning, mooie personages en wendingen, maar waar vooral de liefde de boventoon voert, zit met Jij bent alles helemaal goed.

Meer recensies van Amarins