Een op en top feelgood boek!

Amarins 24 oktober 2024
Gia heeft besloten naar Barcelona af te reizen en intrek te nemen in het vakantiehuis van haar vader. Ze kijkt uit naar cocktails, een heerlijke zomer vol met zon en ook naar leuke Spaanse mannen. Maar wanneer ze op Alex stuit, die al bijna twee jaar in Barcelona studeert verandert alles. Maar ondertussen wordt ze geconfronteerd met gebeurtenissen uit haar verleden, waardoor de relatie met Alex niet altijd even soepel verloopt. Zal Gia uiteindelijk voor de liefde kunnen kiezen of blijft het verleden haar achtervolgen.

Het eerste boek van auteur Lianne Reijntjes en ook het eerste boek wat ik van haar lees voor deze leuke en gevarieerde blogtour.

Wanneer je begint te lezen zit je meteen in het verhaal. De heerlijke vlotte schrijfstijl is genieten, de opbouw van het verhaal is erg mooi. Lianne laat je eerst goed kennismaken met de personages, weet je te vermaken met leuke gebeurtenissen en ondertussen werkt ze toe naar een slot waaraan een mooie diepgang vooraf gaat.

Gia heeft helemaal mijn hart gestolen. Ze is grappig, op z’n tijd serieus, maar je voelt ook haar onzekerheden en het verdriet uit haar verleden. Als je kennismaakt met Alex zou je hem zo mee naar huis willen nemen. Wat een lieverd, heeft geduld, heeft begrip, maar is gewoon een mega lieve jongen waar iedereen verliefd op wil worden. Wat heb ik van beide genoten. Ook de andere personages hebben allemaal hun eigen waardevolle rol in het verhaal.

Hoewel het verhaal tam begint, je lekker wordt vermaakt en je geniet, wordt het verhaal richting het einde steeds serieuzer en voorzien van prachtige thema’s. Lianne weet je hier en daar op een plottwist te trakteren waardoor je heel af en toe bijna een traantje weg moet pinken. Ik werd op het einde echt geëmotioneerd.

Lianne haar debuutroman is er één om van te smullen. Pure feelgood vol met geniet momenten maar ook met een serieuze ondertoon. De overige boeken van Lianne ga ik zeker nog lezen, ik kijk uit naar meer!

Meer recensies van Amarins