Fijne feelgood maar iets meer kerstsfeer had gemogen!

Amarins 11 oktober 2024
Langzaamaan wordt het weer winter in Edinburgh! De kerst komt er aan. Maar Carmen woont bij haar zus en haar zus heeft andere plannen. Carmen moet zelf woonruimte zoeken. Ook haar vriend Oke heeft besloten weg te gaan naar de andere kant van de wereld. Da is er nog de boekwinkel die tijdelijk wordt omgetoverd tot filmlicatie en haar oude baas die met gekke plannen komt. Carmen moet alle zeilen bijzetten en heeft vooral haar liefde voor boeken nodig om alles in goede banen te leiden.

Het eerste deel, De kerstboekwinkel, had ik zo van genoten dat ik super blij was dat ik Middernacht in de kerstboekwinkel mocht ontvangen van LS. Heerlijk om even terug te kunnen naar Carmen en haar warme en cosy omgeving.

De schrijfstijl van Colgan is weer heerlijk. Toch was het iets anders dan anders. Het is weer cosy, hartverwarmend en heerlijk om terug te zijn in de boekwinkel. Maar dit verhaal kent heel veel details die niet heel veel toevoegen en daardoor de vaart uit het verhaal halen. Ook heeft Colgan deze keer besloten om van twee verhaallijnen gebruik te maken. Die van Carmen maar ook die van haar vriend Oke. Deze laatste had voor mij niet heel veel toevoeging.

Personages zijn weer ouderwets leuk. Goed en realistisch beschreven. Ze brengen een lach op je gezicht en met Carmen krijg je het echt te doen. Zij is een beetje naïef, niet altijd makkelijk in de omgang maar tussen de regels door voelt ze wat mensen willen. En dat brengt haar vooral tegenspoed. Door middel van haar liefde voor de winkel slaat ze zich er doorheen en keert het tij!

Wat ik echt miste in dit boek, of misschien waren mijn verwachtingen te hoog, was de gezellige en romantische Schotse kerstsfeer. Gedurende het boek bleef ik er naar verlangen maar het kwam niet.

Ondanks het missen van ontbreken van de kerstsfeer heb ik weer genoten van de kersboekwinkel met al zijn gezelligheid. Helaas haalde dit boek het voor mij niet bij het eerste deel maar zeker een fijn boek om op te pakken en weer even aanwezig te zijn bij Carmen en haar vrienden!

Bedankt LS dat ik dit recensie-exemplaar mocht ontvangen en genieten van dit fijne boek!

Meer recensies van Amarins