Helaas geen boek dat me kon bekoren!

Amarins 24 juli 2024
Uitbarsting is een thriller van de auteurs Michael Crichton en James Patterson. De eerste is de bedenker van Jurassic Park en de tweede kennen we als bestsellerauteur.

In Uitbarsting staat een vulkaan op het punt om een deel van Hawaï te vernietigen. Maar een decennialang geheim van het Amerikaanse leger blijkt nog destructiever dan de vulkaan. Vele levens komen op het spel te staan.

Een groep dappere individuen probeert het eiland en de hele wereld te redden.

Uitbarsting mocht ik lezen voor de Harpercollins leesclub. Een bijzondere keuze qua boek, omdat ik niet een thriller had verwacht in deze leesclub. Alhoewel ik graag een thriller lees was op voorhand dit een boek dat ik echt nooit opgepakt zou hebben. Enthousiast begon ik te lezen. Want vaak is een dergelijk boek toch ook weer verrassend.

Meteen toen ik begon met lezen had ik al door dat het mijn boek echt niet zou worden. De schrijfstijl was niet eenvoudig, veel verschillende en moeilijke namen passeerden de revue. Ik kreeg weinig binding met het verhaal. Tot er in mijn omgeving zaken gebeurden waardoor ik me niet goed kon concentreren en mijn aandacht voor dit boek verloor. Inmiddels had ik het idee dat ik in een soort actiefilm was beland. Als ik ergens een grote hekel aan heb is het dat.

Doordat het me even aan tijd ontbrak, ontbrak aan concentratie en het boek me echt begon te ergeren heb ik besloten te stoppen met lezen. Dit wil niet zeggen dat het een slecht boek is. Voor iedereen die wel van actie en thrillers houdt zou ik zeggen, pak het op en ga het lekker lezen.

HarperCollins zeker bedankt voor het leesclubexemplaar. Ik kijk uit naar een volgend boek in een ander genre. En als ik het goed gezien heb vandaag in de club, gaat dat helemaal goed komen.

Meer recensies van Amarins