Weer een heel fijn tussendoortje!

Amarins 14 oktober 2024
Villa Quadrifoglio is een mooie villa in het italiaanse Toscane. Julia heeft dit huis geerfd van haar overleden man. Ze besluit er retraites te gaan organiseren voor schrijvers. Maar wanneer ze start met deze retraites en de eerste mensen arriveren blijkt het toch niet allemaal zo soepel te verlopen als ze had gedacht. Ze is de controle gauw kwijt en valt voor de charmes van Bram, een van de gasten die met zijn echtgenote aanwezig is. Krijgt Julia alles weer op de rit of loopt het echt uit de hand?

Het verhaal begint met een leuke advertentie en je interesse is meteen getriggerd. Vervolgens belanden we in het leven van Julia in Toscane. Julia is eigenlijk een hele eenzame vrouw, leidt een leven zonder familie en haar man is overleden. We leren haar heel goed kennen en krijgen ook veel mee van haar emoties en gevoelens. Daarnaast is er Bram, wat een irritante vent, een vent die constant aan het flirten is en waarvan je verder weinig hoogte krijgt. Ook de overige personages die aanwezig zijn bij het retraite hebben allemaal zo hun eigen mooie inbreng en zijn allemaal van belang voor het verhaal!

De Toscaanse omgeving wordt beeldig beschreven waardoor je meteen dat romantische Italiaanse gevoel krijgt en je helemaal in Italië waant. Dit samen met de vlotte schrijfstijl en de leuke wendingen in het verhaal maken dat Villa van geluk echt genieten is.

Yonina weet hier en daar een leuke pottwist aan het verhaal te geven. Wendingen die ik niet aan zag komen en voelden als uit de lucht te komen vallen. Hiermee weet ze de interesse van de lezer tot de laatste bladzijde vast te houden.

Villa van geluk is een tussendoortje waarin je je helemaal in Italie waant, wat van de eerste tot de laatste bladzijde genieten is. Een heerlijk beeldend verhaal met leuke thema’s en een fijn vleugje humor.

Meer recensies van Amarins