Een indringend verhaal dat zeker gelezen moet worden!

Amarins 27 juli 2024
Yasmen en Josiah zijn zielsverwanten. Ze werken hard, hebben grote dromen, hadden een tijd van passie en hebben veel liefde voor hun twee kinderen. Maar het noodlot treft hun en het leven wat ze zo graag wilden lijkt onherstelbaar gebroken. In de tijd daarna raken ze elkaar door hardwerken en depressie langzaamaan kwijt. Yasmen vraagt uiteindelijk de scheiding aan. Twee jaar later hebben ze het co-ouderschap op de rit en runnen een succesvol restaurant. En….. ze beginnen voorzichtig weer opnieuw te daten.

Voor ik je laat gaan wordt verteld vanuit de perspectieven van Yasmen en Josiah. De auteur heeft hier goed aangedaan zodat je beide personages goed leert kennen. Je raakt met hen verweven, gevoelens komen goed bij je binnen en je kan helemaal meeleven. De personages zijn mooi uitgewerkt. Hun karakters, meningen en keuzes worden goed duidelijk en je kan je helemaal inleven. De vriendinnen van Yasmen die ruimschoots in het verhaal aanwezig zijn hebben ook een hartverwarmende rol gekregen. Het feit dat het hier gaat om een afro gezin maakt de roman net even specialer aangezien je daar niet vaak over leest.

De schrijfstijl vond ik er echt één met plussen en minnen. Waar het prima begon en je meteen nieuwsgierig wordt gemaakt vond ik het later hier en daar langdradig worden en kon ik niet altijd even goed bij de les blijven. De vaart was er af en toe uit. Wel is het een verhaal dat zeker prachtige onderwerpen aansnijdt en waarmee het verhaal een mooie diepgang krijgt. Denk hierbij vooral aan depressie, verlies, rouw maar ook aan liefde en geluk. Een aantal steamy scenes worden niet geschuwd in dit verhaal. Overal zijn ze passend en maken ze het verhaal over gevoelens en emoties helemaal af.

Voor mij was Voor ik je laat gaan echt een boek waarbij mijn gevoelens heen en weer schoten. Een boek met plussen en minnen. Hele mooie indringende momenten maar ook momenten waarbij er geen vaart in zat, er veel herhaling was en het langdradig voelde. Maar gezien de onderwerpen en de mooie personages is het absoluut een boek dat gelezen moet worden. Een verhaal over genezing, hoop, herstel en vooral over liefde dat niemand onberoerd zal laten!

Meer recensies van Amarins