Wederom een pareltje met serieuze thema’s!

Amarins 28 augustus 2024
Het wordt bijna saai om te zeggen: maar ook nu heeft Ryanne me weer weten te overtuigen en me overdonderd met een geweldig verhaal.

Net als al in de eerdere delen van de Water & Vuur serie word je ook nu weer vanaf de eerste bladzijde meegesleept in een waanzinnig verhaal. Een verhaal dat ontzettend vlot leest. De hoofdstukken zijn kort en wisselen steeds van perspectief. Het verhaal kent een enorme vaart en weet de lezer tot het einde in spanning te houden.

Jelte en Mats zijn bijzondere personages die allebei zo hun rugzak hebben. Allebei vinden ze het ontzettend moeilijk om keuzes te maken. Je voelt de emoties, de gevoelens maar ook de liefde van beide mannen. Ze zijn realistisch uitgewerkt en als lezer ga je ontzettend houden van deze twee. Personages waar je als zo van bent gaan houden in eerdere delen maken ook hun opwachting. Echt goed gedaan!

Door de trauma’s en moeilijkheden die in dit verhaal verwerkt zijn krijgt het verhaal een prachtige diepgang. Er zijn echt momenten dat je als lezer aan het denken wordt gezet en de onderwerpen laten je zeker niet onberoerd. Het verhaal speelt zich af in Schotland. Dit maakt dat de omgeving en de beschrijving van de natuur nog net even wat extra meegeeft aan dit hartverwarmende maar zeer emotionele verhaal.

Ook in dit vierde deel van de serie heeft Ryanne me weer enorm laten genieten. Genieten van twee hele mooie moedige mensen maar ook van een hartverwarmend, heftig en ontroerend verhaal.

Vuurzee is een enorme aanrader. Lees wel eerst de vorige delen uit de serie, want anders mis je veel mooie personages die al het nodige meegemaakt hebben. Laat je vooral onderdompelen in deze geweldige serie die gelukkig nog één nieuw deel krijgt! Ik kan niet wachten!

Meer recensies van Amarins