Liz Ouwens- Campinggasten

Amber Drenth 30 juni 2024
In het bos naast een camping wordt het lichaam van Lina gevonden. De omstandigheden zijn merkwaardig. Ze hangt zonder kleding aan een touw. Haar vriend Sander, eigenaar van de camping, is de hoofdverdachte. Maar is Lina wel vermoord? Sander komt erachter dat hij eigenlijk maar weinig weet van Lina’s verleden en gaat op onderzoek uit. Maar niet alleen Lina had geheimen. Ook Pepijn, Lina’s minnaar, verzwijgt belangrijke informatie…

Het verhaal begint met het vinden van Lina. Ze zijn met heel wat mensen het bos aan het uitkammen en uiteindelijk vinden Pepijn en zijn vrouw Annick haar.
Hierna ga je terug naar 1 week eerder. Je leest het dan afwisselend vanuit Pepijn, Sander en Lina’s perspectief. Je beleefde de tijd voor haar dood, haar ontmoetingen met Pepijn, maar ook over Annick met wie het steeds slechter gaat. Ze heeft blackouts en is regelmatig zomaar weg. Maar er zijn meer mensen die wat te verzwijgen hebben op de camping.
Na de dood van Lina wordt haar perspectief vervangen door Rosie, de rechercheur die aan de zaak werkt. Uiteindelijk komen er nog meer leugens naar boven, wie was Lina nou eigenlijk en wat heeft ze nog meer te verbergen naast de affaire?

Liz heeft een fijne schrijfstijl en weet je goed het verhaal in te zuigen. In het begin dacht ik even ‘Wat ben ik in vredesnaam aan het lezen’, maar juist dat de personages ver van je af staan, maakt dat ze ontzettend interessant zijn. Het wekt nieuwsgierigheid op. Ik kon hem dan ook niet meer neerleggen en heb hem heerlijk in een dag uitgelezen.

‘De campinggasten’ is een heerlijk verhaal vol leugens, geheimen, overspel en aparte voorkeuren.

Meer recensies van Amber Drenth