Beth O'Leary- De roadtrip

Amber Drenth 30 juni 2024
Addie en haar zus Deb zijn onderweg naar een bruiloft in Schotland, samen met Rodney die een lift nodig had. Ze besluiten om er direct een leuke roadtrip van te maken. Snacks, playlist, route: alles ligt klaar. Na een kleine botsing, heeft de mini er ineens twee passagiers extra bij: Dylan, Addie’s ex- vriend en zijn beste vriend Marcus, die altijd een bloedhekel aan Addie heeft gehad.
Het wordt een rit vol spanning, humor, gesprekken en gesneer, maar ook liefde en vriendschap. Maar wat is Rodney nou precies van de bruid en waarom had Marcus altijd zo’n hekel aan Addie?

Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit het perspectief van Addie en Dylan. Regelmatig is er ook een terugblik naar het verleden. Je leest hier hoe Addie en Dylan elkaar leren kennen, hoe hun eigen leven eruit ziet en wat er is gebeurd waardoor ze uit elkaar zijn gegaan. Je leert ze hierdoor goed kennen.

De terugblikken naar het verleden en dat je het leest vanuit beide perspectieven geeft veel inzicht en zorgt ervoor dat het lekker leest. O’Leary heeft een fijne, beeldende schrijfstijl en weet je goed mee te nemen in de omgeving. Ik zat er niet direct lekker in, maar langzamerhand werd dit beter en later kon ik hem niet meer weg leggen.

De personages zijn allemaal erg leuk neergezet. Zo hebben we Deb die alles zegt wat ze denkt en opkomt voor haar zus. Addie die ineens haar ex weer tegenkomt, wat zorgt voor ongemakkelijkheid. Marcus die opkomt voor Dylan, maar het nog steeds niet kan laten om opmerkingen richting Addie te maken. Dylan die het ook allemaal maar awkward vindt en dan hebben we nog Rodney. Tja, wat weten we nou eigenlijk van hem?

De Roadtrip is een lekker vakantie verhaal met drama, geheimen, leugens, maar ook vol vriendschap en liefde.

Meer recensies van Amber Drenth