Sarah Adler- Er is liefde na de dood (4,5)

Amber Drenth 09 juli 2024
Millicent heeft een missie. Toen ze haar bejaarde beste vriendin beloofde dat ze haar zou herenigen met de vrouw op wie ze bijna tachtig jaar geleden verliefd werd, had ze nooit gedacht dat dat zou betekenen dat ze van Washington D.C. naar Key West zou reizen met drie eetlepels as van mevrouw Nash in haar rugzak. Maar Millie is vastbesloten om haar vriendin een symbolisch lang en gelukkig leven te geven, voordat het (echt) te laat is - en hopelijk kan ze zichzelf overtuigen van de blijvende kracht van de liefde. Ze krijgt alleen een onverwachte reisgenoot. Wanneer hun vlucht geannuleerd is, moet Millie meerijden met Hollis Hollenbeck. Hollis gelooft zeker niet in lang en gelukkig - symbolisch of anderszins - en maakt duidelijk dat hij zich niet kan voorstellen dat Millies plan goed afloopt. Terwijl ze tegen verschillende problemen aanlopen, begint Millie te vermoeden dat haar reispartner haar misschien leuker vindt dan hij laat merken. Hoe dichter ze bij hun bestemming komen, hoe meer Millie moet toegeven dat deze reis misschien niet alleen over het liefdesverhaal van mevrouw Nash gaat, maar ook over dat van haarzelf.

Het verhaal lees je vanuit Millie. Ze is op een emotionele reis, met mevrouw Nash, naar Elsie. Af en toe duiken we terug naar 1944, het verhaal van Rose en Elsie. We lezen over hoe ze elkaar hebben leren kennen en het verloop van hun relatie. Millie vertelt vol liefde dit verhaal aan Hollis, terwijl hij helemaal niet geloofd in lang en gelukkig in de liefde. Maar waarom is hij dan zo geïnteresseerd?

Sarah heeft een fijne en beeldende schrijfstijl. Ze weet je goed het verhaal in te nemen en je kunt niet stoppen met lezen.
De personages zijn allemaal goed neergezet waardoor je met ze mee kunt voelen. De vriendschap tussen Rose en Millie klinkt zo ontzettend lief. Ze moeten echt veel aan elkaar gehad hebben.
Ook hou ik echt van de ‘opposites attract’ trope. Hij is bot en egoïstisch, zij juist vol liefde en ziet geen kwaad in een mens.

Er is liefde na de dood is een verhaal met een lach en een traan. Over rouwen, liefde en op zijn tijd ook humor en een spicy scene.
Een perfect verhaal voor de zomer en ik raad hem dan ook zeker aan.

Quote’s:
‘Ik durf te wedden dat hij zelf in het geniep een cinnamon roll is, dat verbergt hij alleen om de een of andere reden onder een dikke laag verbrande toast.’
‘Je kunt goed een oordeel over mensen vellen aan de hand van de excuses die ze aanbieden.’

Meer recensies van Amber Drenth