Ursula Parrott- Ex Vrouw

Amber Drenth 12 augustus 2024
Dit verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Patricia. Haar man Peter wil van haar scheiden nadat ze is vreemdgegaan terwijl hij het zelf regelmatig buiten de deur zocht.
Het worden een paar maanden vol mishandeling, woorden en genoeg pogingen van Patricia om hem bij zich te houden, totdat Peter definitief de deur achter zich dichttrekt.
Samen met haar vriendin stort ze zich in de wereld van werken, nieuwe mode, alcohol en mannelijk aandacht tot Patricia die ene man tegenkomt.

We worden meegenomen door Patricia in haar scheiding en hoe ze dit probeert te verwerken. Ze heeft moeite om Peter te vergeten aangezien hij haar grote liefde is. Gelukkig heeft ze steun van haar vriendin die haar erdoorheen helpt.
Je leest over het leven in de jaren ‘20 en hoe Patricia zich ontwikkelt na de scheiding.
Ze is niet de stereotype vrouw van die tijd, ze gaat werken, drink veel, rookt, gaat uit en heeft mannelijk aandacht genoeg. De verandering van getrouwde vrouw, naar de vrouw die doet wat ze wil is erg leuk om te lezen
Dit boek en ik waren echter niet helemaal een match. Aan de schrijfstijl kon ik maar niet wennen, waardoor ik niet lekker in het verhaal kwam. De laatste paar hoofdstukken kwam ik wat meer in het verhaal en dat vind ik zelf te laat en erg jammer.
Ook ergerde ik me eraan dat hij haar mishandelt, naar beneden haalt, vreemdgaat en dat ze hem dan toch bij zich wil houden. Al kan ik het ook wel begrijpen dat het lastig is als je al een aantal jaren bij elkaar bent.
Kortom, ‘ex-vrouw’ is echt een boek waar je van de schrijfstijl moet houden. Het verhaal moet je aanspreken en ik moet eerlijk bekennen dat de achterflap mij leuker leek dan het boek uiteindelijk was.

‘Jij bent een ex- vrouw Pat, omdat dat het belangrijkste is wat er over je te weten valt
Niet iedere vrouw die getrouwd is geweest is er een.

Meer recensies van Amber Drenth