Ruth Ware- Het perfecte stel

Amber Drenth 15 augustus 2024
Vijf koppels vertrekken naar een onbewoond eiland om mee te doen aan ‘Het perfecte stel’. Het is een kruising tussen Love Island en Survival en gedurende 10 weken moeten ze opdrachten doen tot ze geëlimineerd worden en Het Perfecte Stel overblijft.
Echter gaat het de eerste avond al goed mis wanneer er een enorme storm over het eiland raast.

Allereerst mijn complimenten voor deze uitgave. De mooie edges die doorlopen vanaf de kaft geven het toch net iets extra's.

We beginnen met een spannende proloog waarna we doorgaan naar het eerste deel. We leren de hoofdpersonage Lyla kennen en haar vriend Nico. Ze doet mee omdat Nico hoopt dat dit zijn carrière een boost gaar geven. Ook komen we erachter wie de andere stellen zijn en krijgen ze de eerste opdracht op het eiland.
Tussen de hoofdstukken door krijg je ook kleine fragmentjes van iemand die door een radio praat en hulp zoekt. Het zou gaan over leven en dood. Dit zorgt voor een fijne spanningsopbouw.

Dan gaan we door naar deel twee waarin de zware storm is geweest. In plaats van de stukken radio houdt nu een van de deelnemers een dagboek bij, echter kom je er al gauw achter dat daarin niet de volledige waarheid verteld wordt. Hierdoor blijf je nieuwsgierig en wat is de reden hierachter?

Als laatst heb je het derde deel waarin alles duidelijk wordt.

‘Het perfecte stel’ is vlot en spannend geschreven waardoor je het niet weg kunt leggen. Er gebeurt veel waardoor het je aandacht vast weet te houden en je met vragen komt te zitten waar je de antwoorden graag op wil weten.
Perfect als je van een spannend verhaal houdt.

Meer recensies van Amber Drenth