Courtney Walsh- Het spontane liefdescontract

Amber Drenth 13 juli 2024
Het leven van Poppy Hart gaat beslist niet over rozen. Haar restaurant loopt niet goed, ze heeft hoge schulden en een gebroken hart. Wanneer ze in een koffiezaak geconfronteerd wordt met Margot, de vrouw die iedereen het leven zuur maakt, pakt ze de dichtstbijzijnde man bij de arm en doet alsof het haar vriend is. Toevallig blijkt het de beroemde hockeyspeler Dallas te zijn en gelukkig speelt hij het spelletje mee.
Er wordt een foto van de twee uitgelekt en dit zorgt voor aandacht. Poppy kan wel wat meer klanten gebruiken en de ‘bad boy’ reputatie van Dallas kan wel een upgrade gebruiken. Zo ontstaat er een volwaardige nep- romance, compleet met contractonderhandelingen en nepdates. Maar hoe langer hun neprelatie voortduurt, hoe ingewikkelder de zaken worden. Want als dit niet echt is… waar komen de vlinders dan vandaan?

Het verhaal begint met Poppy die gearmd staat met een vreemde. Daarna gaan we 12 en een halve minuut terug in de tijd en beginnen we bij de ontmoeting, oftewel het begin.
Vanuit daar lezen we het afwisselend vanuit Dallas en Poppy, wat ervoor zorgt dat we een kijkje krijgen in beide hun gedachten. Hierdoor leer je ze goed kennen. Zowel Dallas als Poppy hebben het nodige te verduren gehad, waardoor ze in het begin wat gesloten naar elkaar zijn. Beetje bij beetje breken de muren af en dan wordt het ‘gevaarlijk’. Het is nog wel nep.. toch?
De personages eromheen leren we ook goed kennen. Mijn favoriet is toch wel de oma van Dallas. Ze heeft een leuke humor die me regelmatig heeft doen lachen en hoe ze altijd het beste voor heeft met hem, is hartverwarmend om te lezen. Hetzelfde geldt voor de zussen van Poppy, die altijd voor haar klaar staan en voorzien van advies.

Wat was dit een heerlijk romantisch verhaal. De spanning door de woorden heen, tussen Dallas en Poppy, is goed te voelen. De beeldende schrijfstijl zorgt ervoor dat je mee wordt genomen naar het plaatsje Loveland. De voorbereidingen voor het Hartenfestival zijn daar volop in gang en dat klinkt zo ontzettend leuk en gezellig. Je wilt zo het boek instappen en meedoen. Ik vond het echt heel goed. Het verhaal ging naar mijn idee, niet te snel of te langzaam. Er zat een lekker tempo in en de schrijfstijl was lekker vlot.

‘Het spontane liefdescontract’ is een heerlijk ‘fake dating’ verhaal vol humor en romantische spanning, met een kleine traan.

Meer recensies van Amber Drenth