Susan Muskee- Texel

Amber Drenth 21 juli 2024
‘Texel’ is het eerste deel in de nieuwe Waddenliefde reeks van Susan Muskee en het eerste boek dat ik van haar lees. Na dit verhaal ga ik zeker nog meer van haar lezen!

In ‘Texel’ vertrekken we samen met Lisa naar… Texel! Ze heeft een doel voor ogen; in vier dagen een rondje om het eiland wandelen. Na deze 52 kilometer moet ze knopen hebben doorgehakt over haar baan, toekomstplannen en haar ex, Jesse. Vol goede moed gaat ze van start. Totdat ze bij haar eerste tussenstop oog in oog staat met…. Jesse. Hij blijkt precies hetzelfde plan te hebben opgevat. Voor hem hilarisch toeval, voor haar complete paniek. Wanneer Lisa rechtsomkeer wil maken, doet Jesse haar een bijzonder voorstel…

Dit was ook weer een heerlijke feelgood, waar je in begint en direct al weet dat dit gewoon genieten gaat zijn. Met de fijne, vlotte en beeldende schrijfstijl zorgt Susan ervoor dat je je op Texel waant en het boek niet meer weg kan of wil leggen.
Ik ben eerlijk gezegd nog nooit op Texel geweest, maar zo’n wandeltocht om overal over na te denken of heerlijk tot rust te komen klinkt ineens mega aantrekkelijk.

Het hele verhaal lees je vanuit Lisa, wat ervoor zorgt dat je haar goed leert kennen. Zo stelt ze keuzes maken het liefst uit en schiet ze snel in paniek modes.
Lisa en Jesse zijn samen erg leuk en realistisch neergezet. Beide hebben leuke humor en zorgen voor leuke momentjes door het verhaal heen. De spanning tussen beiden is voelbaar, al is het een proces van aantrekken en afstoten.

Heb je zin in een heerlijke feelgood die je zo uit hebt? Even een lekker middagje op een Nederlands eiland doorbrengen zonder op de boot te hoeven stappen? Dan is dit hét boek voor jou.

Quote:
‘Soms moet je gewoon even pauzeren, zodat je om je heen kunt kijken en kunt zien wat je hebt’

Meer recensies van Amber Drenth