Anne May- Voor wie ik blijf

Amber Drenth 10 september 2024
Flaptekst:
Blijf je, omdat het altijd al zo was of omdat je voor altijd zo wilt zijn?
Xeno weet niet beter dan dat hij voor zijn moeder en jonge broertje en zusje moet zorgen. Het is niet iets waar hij bewust voor kiest, het is gewoon zoals het is. Toch begint hij steeds meer in te zien dat alles wat hij doet, de situatie niet beter maakt. Zelfs niet nadat hij alles heeft opgeofferd om zijn familie te helpen.
Drie jaar na die ene dramatische avond, ziet het ernaar uit dat Xeno’s veroordeling wordt omgezet in een voorwaardelijke straf, maar de boeien om zijn polsen zitten strakker dan ooit. De familie waarin hij geloofde, glipt als los zand door zijn vingers, en de liefde van zijn leven durft hij nog steeds niet in de ogen te kijken. Bang dat zijn opoffering dan voor niets is geweest.
Tot zijn broertje hem dwingt een definitieve keuze te maken, met gevaar voor zijn eigen leven en dat van de man van wie hij houdt.

‘Voor wie ik blijf’ is het tweede deel in de Bram & Xeno-duologie.
In dit deel gaan we verder waar het eerste deel ophield. Bram & Xeno komen elkaar na drie jaar weer tegen tijdens een project waar ze samen aan gaan werken. De spanning is direct weer voelbaar, al voelt Bram zich erg gekwetst door hoe het drie jaar geleden is geëindigd.
Het wordt een periode van aantrekken, afstoten en elkaar steeds beter leren kennen.

Bram wil Xeno overal zo goed mogelijk bij helpen, want dat het nog steeds niet goed gaat in zijn thuissituatie is wel duidelijk. Als er dan ook nog een opeenstapeling van nare gebeurtenissen volgt, wordt het tijd dat er stappen ondernomen worden.
Gelukkig is het niet een en al narigheid. De spanning tussen beiden is zo schattig om te lezen en al helemaal als Bram moet blozen van de aandacht van Xeno.

Ook met dit verhaal heeft Anne May liefde en aandacht besteed aan zware onderwerpen. Door de fijne schrijfstijl en alle liefde in het verhaal wordt het niet te zwaar en blijft het lekker lezen. Je hebt hem in een mum van tijd uit en ook deze is weer moeilijk weg te leggen.

Meer recensies van Amber Drenth