Anne May- Voor wie ik ga

Amber Drenth 09 september 2024
Flaptekst:
Wie laat je gaan, als je moet kiezen tussen wie je was en wie je wilt zijn?
Leerkracht worden op een middelbare school is wel het laatste wat Bram Essence op zijn lijstje heeft staan. Maar na een gênant incident op de universiteit waarbij hij wordt geschorst, is een baan op zijn oude middelbare school zijn enige reddingsboei. Een kans die hij met beide handen aanpakt.
Vastberaden om dit keer niet te falen, gaat hij aan de slag, maar hij is niet bedacht op de onderlinge vetes van de leerlingen, en de rondvliegende hormonen. Waar hij al helemaal geen rekening mee heeft gehouden, is Xeno, een leerling uit de zesde, die hem niet alleen in conflict brengt met wie hij ‘hoort’ te zijn en de persoon die hij diep van binnen is, maar die hem ook lijkt te zien zoals hij echt is.
Klassenmanagement is nu niet meer zijn grootste zorg. Maar zijn eigen hart wel.

‘Voor wie ik ga’ is het eerste deel in de Bram & Xeno-duologie.
We beginnen met een interessante proloog, die direct zorgt voor vragen. Gedurende het verhaal blijf je er nieuwsgierig naar, al gaan we er pas rond het einde iets verder op in. Dit zorgt er wel voor dat je ook direct het tweede deel wil gaan lezen aangezien het nog niet afgerond is.
Na de proloog gaan we terug naar hoe het allemaal begon drie jaar geleden.
Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit het perspectief van Xeno en Bram.
Bram is op dat moment leraar op de school waar Xeno naar toe gaat. Direct vanaf het begin is de romantische spanning voelbaar tussen hen, maar ze kunnen er uiteraard niets mee doen. Ook zijn deze gevoelens nieuw voor Xeno en weet hij nog niet zo goed hoe hij ermee om moet gaan.
Zowel Xeno als Bram leer je door het verhaal heen goed kennen en kom je erachter dat ze het niet makkelijk hebben in het privéleven. Beiden praten liever niet over hun privésituaties, maar beetje bij beetje zullen ze zich toch meer moeten openstellen.
Anne May heeft een fijne, vlotte schrijfstijl waarmee je door het verhaal heen vliegt. Je aandacht wordt goed vastgehouden en het zal moeilijk zijn om hem weg te kunnen leggen.
Ik heb echt ontzettend genoten van dit verhaal en ook ontzettend dankbaar dat ik hem al mocht lezen. Bedankt Anne May!

Meer recensies van Amber Drenth