Bo Svernstrom- Wie zint op wraak

Amber Drenth 17 augustus 2024
Carl Edson wordt opgeroepen voor een nieuwe zaak. In een schuur is een naakte man gevonden, die op brute wijze is vermoord. Echter blijkt de man nog te leven. Carl bijt zich, vanwege de wreedheid, vast in de zaak. Maar hij is niet de enige want ook onderzoeksjournalist Alexandra Bengtsson bijt zich vast in de zaak.
Wat lijkt op een afrekening vanuit de onderwereld, blijkt al gauw gecompliceerder te zijn dan het team dacht.

Het verhaal wordt verteld in drie delen.
In het eerste deel beginnen we met wat lijkt een stukje vanuit de moordenaar. Daarna komen we bij de moord en leren we het onderzoeksteam kennen. Zowel nieuwsreporter Alexandra als Inspecteur Carl zijn druk bezig met de zaak. Ze hebben niet alleen hier moeilijk mee, maar ook in hun privé leven speelt er genoeg.

In deel twee komen we te weten wie de moordenaar is. Je komt te weten over de waarom, (met flashbacks naar vroeger), naar de hoe en wanneer. Ondanks dat nu al de moordenaar bekend is, blijven er genoeg interessante onderwerpen over waardoor je door wil blijven lezen. Inspecteur Carl weet nog niet hoe het zit, dus ook dat houdt je nieuwsgierig.

In deel drie krijgt Carl het door en krijgen we precies te weten hoe het zit, maar natuurlijk niet zonder een grote plottwist.

Svenstrom heeft een fijne, spannende schrijfstijl. Door de spannende gebeurtenissen, moorden, twisten en gruwelheden weet hij je aandacht continu vast te houden en zodra je eenmaal aan dit verhaal begint ga je het niet meer weg kunnen leggen.

Meer recensies van Amber Drenth